RECENZIE: „MI-AI PROMIS CA VOM MURI IMPREUNA” de CRISTINA BONCEA


Titlu: Mi-ai promis că vom muri împreună

Autor: Cristina Boncea

Nr. pagini: 218

Anul publicării: 2018









„- Orice ai face, nu sări. Te implor. Mi-ai promis că vom muri împreună…
- Și?
- Și eu nu mai vreau să mor de când te-am cunoscut.
- Foarte rău pentru tine.
Și asta a fost tot."



Știam că o să mai urmeze un roman din partea Cristinei și abia așteptam să văd evoluția de la trilogia Octopussy, din ultimul volum „Antidotul”. Am fost foarte curioasă să văd tot acest proces și toată schimbarea de care a avut parte.
Eu și alți câțiva bloggeri am primit cartea în format PDF pentru a putea face o recenzie mai târziu.

Din punctul meu de vedere, acest roman reprezintă în totalitate maturizarea Cristinei, de la fenomenul „Octopussy”, cartea „Mi-ai promis că vom muri împreună” este ceva mai „calmă” în acțiune și personaje; dar asta vă voi spune când ajungem acolo.

Cartea știu că a fost scrisă anul trecut și avea să fie publicată de Cristina (self publishing), dar din câte știu a reușit să ajungă și la o editură. Între timp, Cristina a publicat chiar ea câteva exemplar, iar pentru cei interesați ea vă oferă cartea + autograf.


Avem 3 personaje principale, dintre care două sunt personaje-narator, astfel cartea este scrisă la persoana I prin prisma celor două personaje: Sonia și Mona.

Sonia este o adolescentă care tocmai a trecut printr-o „despărțire”, iubitul ei a decis să se arunce de pe Intercontinental și este devastată de această acțiune. 

Observăm evoluția personajului pe parcursul întregii cărți, de la moartea lui Fabian, ședințele la psiholog și... finalul îl aflați voi. Tot timpul am avut impresia că acest personaj reprezintă partea pozitivă și matură a Cristinei (autoarea), acest lucru sună foarte ironic... dacă ați citit cartea.

Eu l-am rănit mai tare decât orice pe lume, dar el s-a sinucis. El e liber, demonii lui s-au dus spre alte suflete, s-au întors în iadul din subteran.


Mona este cel de-al doilea personaj-narator. Aceasta este psiholoaga care se ocupă de Sonia și o ajută să rezolve misterul acestei morți.

Din punctul meu de vedere, Mona nu prea se aseamănă cu un psiholog adevărat, mi se pare imatură și absurdă în unele situații. Nu reprezintă adultul în această carte, este conturat destul de ciudat.

Se implică în viața personală a Soniei și încearcă să rezolve acest „mister” al morții lui Fabian, alături de Sonia... lucru ce un psiholog normal nu l-ar face, right?




Fabian este centrul acțiunii, de ce s-a aruncat?

Nu îl cunoaștem direct pe Fabian, deoarece acesta este descries doar de către celelalte personaje, fără să avem un contact real cu el.





Era cu câțiva ani mai mare decât mine, însă asta nu a contat niciodată. Eu m-am născut în Chișinău, el era pe jumătate arab. Părinții lui au imigrat pe când el abia împlinise patru ani, iar eu am stat o vreme cu ai mei în București pe timpul școlii generale, după care ei s-au întors acasă, iar eu am rămas singură la liceu.


Am să pun mult accent pe evoluția autoarei, deoarece se simte foarte bine în această carte. Singurul dezavantaj pe care l-am observat la carte a fost acțiunea liniștită. Într-adevăr, activitățile personajelor sunt incitante, multe „investigări”, ședințe, dar totul sub o sferă de liniște. Acțiunile, deși sunt incitante, curioase, acestea sunt ușoare, lipsind din ele acel mister, acea curiozitate. Fapt care m-a făcut să-i ofer 4 steluțe.

Acțiunea se învârte în jurul unui singur personaj: Fabian. Despre acesta, cum v-am spus și mai sus, nu cunoaștem nicio informație concretă, deoarece ne este prezentat prin prisma personajului principal, prin vorbele Soniei. Astfel, nu ne putem da seama de calitățile/defectele lui.

Fabian se aruncă de pe Intercontinental și... moare. După moartea acestuia este afectată iubita lui Sonia, care este de altfel și personaj narator. Pe lângă Sonia, un alt personaj marcat de această moarte este psiholoaga Soniei și anume Mona.


Întreaga carte se bazează pe aflarea acestui mister (de ce s-a aruncat, care au fost motivele) și pe „vindecarea” Soniei, deoarece aceasta merge regulat la psiholog pentru a putea înțelege acest lucru, pentru a putea scăpa de vinovăția pe care o simte.




Am să fiu sinceră. Eu mă așteptam la cu totul altceva de la cartea acesta, dar m-a surprins de la primele pagini, deoarece am citit și celelalte trei cărți pe care le-a scris autoarea și mă așteptam la cam același lucru.

O să fiți impresionați de progresul Cristinei și de rezultatul final.

„Mi-ai promis că vom muri împreună” este o carte simplă și ușor de citit, cu o conotație psihologică... ish și personaje pe care, îți garantez eu, nu le-ai întânit până acum!


 Cartea o puteți comanda de la Cristina, printr-un mesaj privat. Click aici!


You May Also Like

9 comentarii

  1. Pare destul de interesantă cartea și poate o să o citesc si eu! Frumoasă recenzia!

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu am citit celelalte cărți dar aceasta sună chiar cu mult mai bine! Poate cândva, undeva, o voi citi și eu. =)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este drăguț să citești și trilogia, ai alt sentiment când le compari la sfârșit.

      Ștergere
  3. Iubesc trilogia „Octopussy” și MOR de nerăbdare să citesc și cartea asta.

    Abia aștept să îi mai vină Cristinei niște exemplare, ca să pot face și eu rost de romanul ăsta.

    Lectură plăcută! :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu nu am citit trilogia Octopussy, dar am cumpărat această carte pentru că m-a intrigat titlul. Și sunt tare curioasă cum o să mi se pare fără să am celelalte cărți ale Cristinei ca referință :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar sunt curioasă cum ai descrie această carte, să-mi lași o mini-recenzie după ce o finalizezi! ♥

      Ștergere
  5. Nu am citit nicio carte scrisă de Cristina. Nu știu dacă mă atrag, nu par genul meu, dar poate voi o să încerc cândva. Oricum, recenzia ta mi-a plăcut mult! Mult spor la citit!

    RăspundețiȘtergere