4 lucruri esențiale în 4 ani de blog



Înainte să încep să scriu mă gândeam că trebuie să-mi fac un plan bine structurat pentru a spune specific experiența celor 4 ani de blog, dar mi-am adus aminte că aici mereu scriu cum gândesc. De aceea o să vă spun perspectiva sinceră pe care mi-am format-o în cei 4 ani de blog.

În poza de mai sus am reușit să cuprind doar câteva evenimente din viața de #blogger pe care am avut-o până acum, doar câteva persoane surprinse. O să detaliez într-o altă postare despre evenimentele & oamenii dragi mie.

4 ani, 3 luni, 2 săptămâni & 1 zi

Atâta experiență adun în spate, dar anul 2019 mi-a fost puțin răpit de alte activități și nu am putut să dedic mai mult timp aici. În carantina aceasta am avut o revelație, am vrut să-mi schimb radical blogul. Se poate observa și acum că totul este schimbat și simplu.

Să-ncepem cu lucrurile pe care le-am descoperit eu în acești 4 ani și de ce aș vrea să vă las câteva sfaturi.

      1. Scrii pentru că vrei, nu pentru că trebuie

Vedeam de cele mai multe ori persoane care spuneau trebuie să scriu recenzia asta pentru că am un parteneriat sau trebuie să postez informațiile acestea pentru că le-am primit.

Eu vreau să scriu pentru că-mi place informația respectivă, eu vreau să fac o recenzie pentru că mi se pare interesantă cartea sau nu mi-a plăcut din diferite motive. Nu sunt un mare fan al recenziilor, citesc în jur de 60 de cărți pe an și recenzez în jur de 30%.

De multe ori ne punem ideea de trebuie înainte și nu este ok. Vă garantez că cel mai important e să vrei să faci asta, e important să vrei să fii citit sau pur și simplu să te relaxezi făcând asta. Eu am ales modalitatea de blog pentru a mă relaxa, îmi place să scriu și-mi place să citesc, le-am combinat și a ieșit asta.

      2.  Cumperi mai mult decât ceri

1 și 2 sunt cumva lipite, am avut în 2016 mai mule cunoștințe care s-au apucat de un blog pentru un scop, parteneriatele cu editurile & librăriile.

Sincer, de cele mai multe ori prefer să-mi cumpăr singură cărți și să susțin editurile, dar într-adevăr parteneriatele sunt benefice și ele, din perspectiva mea mă aduce mai aproape de lumea cărților. Prin intermediul parteneriatelor am aflat noi autori, genuri de carte noi.

Eu în ultimii 2 ani am renunțat să mai cer, deoarece nu îmi permit responsabilitatea asta acum. Susțineți editurile și prin alte moduri.

      3.  Trebuie să fii sincer, indiferent de situație

Aici sunt două lucruri: a) accepți un parteneriat doar pentru cărți;
b) faci recenzii pozitive din cauza parteneriatului;

a) Când am primit cereri de sponsorizare analizam editura respectivă, deoarece fiecare blogger merge pe un gen. Eu spre exemplu ador ficțiunea – thriller, crimă, mister; iar de cele mai multe ori primesc în zona aceasta cărți.

Dacă o editură îți oferă cărți și nu îți place genul/autorul NU trebuie să accepți doar pentru că vrei cărți. Învață să fii sincer!

b) Nu am mințit niciodată în legătură cu cărțile pe care le primeam. Dacă am citit o carte de 2 stele, despre asta vorbesc și încerc să o recomand cui cred eu că i s-ar potrivi – asta dacă este cazul –. NU ești obligat să dai 5 stele cărților pe care le primești, de asta primești cărți: să le recenzezi și promovezi în stilul tău.

 4. Îți alegi propriul stil și design

Începând de la interfața blogului până la imaginile pe care le încarci în recenzii sau steluțele pe care le oferi.

Când am început blogul acum 4 ani mi-am ales-o pe Raven din Teen Titans și culoarea mov. Am încercat să fac bannerul blogului după ea și după culoare respectivă. De aceea acum interfața arată așa. Sunt propriile mele decizii și am vrut să arate așa.

Aici amintesc și de structura recenziilor și articolelor: trebuie să îți structurezi o postare după cum simți tu. Să vorbești cum decizi tu, fără să urmărești modelele altcuiva.

Toți avem persoane pe care le urmărim și ne inspirăm în bine de la ele, dar rămâne decizia noastră ce preluăm de la ele și ce transpunem pe blogul propriu.



Astea sunt în mare lucrurile importante pe care mi le-am amintit, mi-a fost dor să scriu și abia aștept să o fac în continuare. Ne revedem curând!

You May Also Like

4 comentarii

  1. M-am regăsit în aproape tot ce ai povestit tu mai sus... Acum stau și mă întreb când a început toată aventura asta pentru mine?!
    Într-o altă ordine de idei, mă bucur că ai revenit și că în sfârșit ne putem pune pe treabă!♥

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. După o perioadă ca asta trebuia să revin. Mă bucur că „generația mea” a rămas aici.
      Cu siguranță, abia aștept să punem lumea la cale! ♥

      Ștergere
  2. Welcome baaack! Super designul nou & foarte faine ideile din articol! La mulți ani & spor la blogging!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bine v-am regăsit, dragilor! Mulțumesc & nu ajungea pe „piață” dacă îngerul meu păzitor nu-mi retrăgea săgeata, ahaha.

      Spor să avem toți!

      Ștergere