Recenzie: „111 cele mai frumoase poezii de dragoste din literatura română” de Marius Chivu


🌺Autor (coordonator): Marius Chivu

🌺Categorie: Ficțiune/Poezie/Teatru

🌺Pagini: 208

🌺Editura: Nemira

Cartea mi-a fost oferită de către prietenii de la Nemira pentru recenzare! Hugs!





Publicată în februarie 2016 de către editura Nemira, antologia „111 cele mai frumoase poezii din literatura română” cuprinde poeme de dragoste datând de la 1785 până în 2015 – acoperind, astfel, nu mai puțin de 230 de ani de poezie românească – și include, deopotrivă, „poeți clasici și contemporani, celebri și necunoscuți, genii și minori“, de la fiecare câte un singur poem. Marius Chivu și Radu Vancu, cei doi scriitori care au făcut selecția și argumentul antologiei, recomandă, „dat fiind conținutul sentimental explicit“, o lectură în intimitatea cuplului; „iar pentru o viață publică armonioasă – postarea versurilor preferate pe rețelele sociale!


Mi-am dorit mult această carte de când a apărut, pentru că era ceva nou pentru mine, ceva interesant și captivant; cartea e un concept nou. Citesc foarte rar poezii, anul trecut, spre final, am făcut poeziile la școală și oarecum au umplut secțiunea de „poezii” din căpșorul meu. Însă acele poezii au fost obligatorii, cu această carte m-am delectat, am citit-o de placere.

Tot ce reprezintă această carte sunt sentimente: iubire, tristețe, fericire... și lista continuă.



Dacă ești genul care nu citește aproape deloc poezie, atunci această carte e potrivită pentru tine. Îți oferă o stare de bine și de liniște în timpul citirii ei. Eu aveam obiceiul să o citesc seara, câteva poezii înainte de culcare, câteva dimineața în weekend, câteva când făceam o pauză de la teme, câteva la o pauză de ceai și lista continuă. Nu este o carte pe care să o citești cap coadă, în câteva ore, chiar deloc. Aceasta ar trebui savurată, cu cât citiți mai puțin, cu atât intensitatea poeziilor crește, devin mai profunde, mai speciale.




Această mică prezentare sper să vă placă și să vă stârnească interesul. 😇

Vă las și o mică poezie din carte pe care am editat-o în ceva frumos: 


Puteți comanda cartea de pe site-ul editurii Nemira cu un click aici.
Verifică și pe librăriile online această carte:
💓Elefant
💓Libris

You May Also Like

4 comentarii