Viața de voluntar



Cu ocazia Săptămânii Naționale a Voluntariatului, prietenii de la Iași - Capitala Tineretului din România 2019-2020 au lansat o provocare în rândul tinerilor: Cum ai început să faci voluntariat?

După primul an de facultate am scris despre experiența studenției aici, am promis că voi aduce și subiectul voluntariat pe blog. Pentru că odată cu facultatea a început și toată aventura cu voluntariatul. Lavinia mi-a aruncat provocarea aceasta, așa că astăzi vă detaliez experiența. 

În liceu nu am avut foarte multe oportunități de voluntariat, nu știam de cine să mă apropii sau pe cine să întreb. Prin intermediul colegilor am dat de Asociația Lumină și Dar, care are o misiune: de a ajuta și susține copiii fără locuință, abandonați, orfani și a celor proveniți din familii aflate într-o situație economică și socială precară. Cu ajutorul lui Ionuț am descoperit că nu totul e roz în lume și că prin câteva ore putem schimba foarte multe. Mă apropiasem foarte mult de copii și-mi plăcea să fiu mereu înconjurată de ei.


Asta se întâmpla la sfârșit de liceu, ajungând la facultate nu am putut să mai fiu prezentă din cauza distanței, însă acea experiență a fost startul meu.



În primul an de facultate, tot prin intermediul unui coleg, am descoperit Asociația Studenților Jurnaliști. Țin minte și acum mesajul ciudat pe care i l-am lăsat Andreei despre cum pot să mă implic în asociație? sau ce reprezintă și ce trebuie să fac?.
Treptat am cunoscut echipa și nu am mai putut să mă dezlipesc de ei. ASJ nu e asemănător cu precedentul meu loc de voluntar, aici m-am dezvoltat personal și profesional. Fac parte din departamentul de PR, iar acest lucru a fost o îmbinare perfectă cu specializarea de la Litere, am combinat utilul cu plăcutul. Pentru că am spus mereu: prin intermediul facultății am ajuns la voluntariat, iar cu ajutorul voluntariatului m-am dezvoltat mai mult decât aș fi făcut-o dacă rămâneam focusată doar pe facultate.




În februarie 2019 Lavinia mi-a împrumutat aripile și m-a trimis la cei din Iași - Capitala Tineretului din România 2019-2020 (ICTR), unde l-am avut îndrumător pe Cristin – tot în departamentul de PR și aici –. Aici am găsit oameni energici și cu poftă de voluntariat și mai ales cu o poftă de a schimba Iașul – casă a studenților și tinerilor.

În martie 2019 am mers la Cinema Iași, tot prin intermediul Laviniei și al Asociației. I-am cunoscut pe Andrei și Bianca, cu care colaborez și acum la Cinema. De aici, cred, a început aventura către filme românești.

Pe 3 aprilie 2019 au început task-urile pentru Serile Filmului Românesc (SFR), renumitul festival de film al Iașului. Cu ajutorul ASJ-ului am ajuns în echipa de organizare, iar aici încep duminicile pline de ședințe și bucuria amestecată cu stresul. Cea mai faină experiență din 2019, atât echipa de logistică, cât și echipa ARTIS.
După SFR am vrut să rămân alături de cei din ARTIS (Cei de la Artis), deoarece energia și momentele frumoase din perioada festivalului nu poți să le uiți și vrei să trăiești în continuare alături de ei, sunt iubibili.




Aș avea o listă fără sfârșit cu toate experiențele faine de voluntariat, dar e de ajuns ce am scris până acum, trebuie să vă căutați voi pasiunile și să descoperiți locul potrivit pentru voi. Știu că voi continua alături de ei pentru mult timp de acum.






You May Also Like

0 comentarii