Bisericile o să fie transformate în biblioteci și teatre


În Olanda, obiectele sacre folosite de preoţi sunt păstrate în camerele de depozitare ale bisericilor din întreaga ţară. În alte părţi, unele congregaţii au, din contră, probleme de altă natură. Bisericile catolică şi protestantă sunt tot mai numeroase în America Latină, Africa şi Asia, iar pastorii din Europa de Est încearcă să recondiţioneze bisericile care au fost folosite ca depozite sau fabrici zeci de ani.

Mai mulţi experţi olandezi în arta reli­gioasă, preocupaţi de volumul mare de obiecte care au atât semnificaţie artistică, dar mai ales spirituală, depozitat în bisericile din toată ţara, încearcă să găsească o modalitate prin care această ofertă să răspundă cererii din alte părţi ale lumii. Astfel, datorită iniţiativei lor, o ca­te­drală romano-catolică din Republica Do­mini­cană are un altar de marmură de la o biserică din Eindhoven, care a fost transfor­mată într-un centru de sănătate. O altă biserică catolică ce urmează să fie transformată într-o bibliotecă municipală, care va funcţiona în acelaşi timp şi ca teatru, a donat stranele, cru­cile şi statuile unei biserici din Liov, Ucraina. Această biserică a fost folosită în perioada comunistă ca fabrică unde se confecţionau măşti de gaze. De ase­menea, o biserică reformată olandeză a do­nat un set de obiecte din argint folosit pentru îm­păr­tăşirea enoriaşilor unei parohii protes­tante din România.


Sunt tare curioasă care biserică a primit mai exact aceste ”daruri”. Încă aștept secolul în care se vor întâmpla aceste lucruri și-n România. Deja m-am săturat să văd ”monumente turistice” –bisericile-. Cât de artistică e biserica? Serios, cei care o să vină din Italia, Grecia etc asta vor să vadă? Nu prea interesează pe nimeni ce sfânt este pictat. Din cei 1000 desenați, pe puțin, nici preotul nu știe ce-s cu ei.

Numai eu am observat că anul acesta ”Sărbătorile Creștine” s-au cam înmulțit? 


Aici nu pot să-mi dau cu părere prea mult, deoarece nu sunt în măsură să comentez, doar îmi susțin o opinie.  Doar că eu, ca un turist, sigur nu m-aș duce la o biserică în vizită.  Cel puțin eu, nu știu de restul, dar aș prefera mai mult un monument istoric, în defavoarea unei biserici. Am fost și-n bisericile din Italia, dar nu am fost prea impresionată, deci bisericile sunt tăiate de pe lista mea. Când merg într-o țară prefer să vizitez bibliotecile sau muzeele, acolo chiar am ce vedea. Acumulez destule informații din alte locuri, dar nu dintr-o biserică, sigur!

Stăteam zilele acestea și mă gândeam: De ce aur? Eu aș prefera și o cămeră simplă, pictată cu unele icoane, unde este căldură și iubire. Îmi displace acest kitsch...
În locul vostru aș alege iubirea și căldura, nu aurul și ”răcoarea”.

scuze de claritate

scuze de claritate
scuze de claritate
"Dacă avem obiecte pe care noi nu le fo­losim, acestea nu ar avea o întrebuinţare mai bună decât în altă biserică", spune reverendul Martien Mesch, care a trimis camioane întregi de obiecte bisericeşti în Ucraina după ce a fost nevoit să închidă două biserici în oraşul olandez Vught.

Eu voiam să vă prezint ce se mai întâmpla și-n Occident, deci luați de aici. Îmi pare rău că nu pot spune asta despre România. Însă mai așteptăm, sper doar să trăiesc atunci pentru a vă arăta și vouă!

Vă las câteva transformări:


http://www.orizonturiculturale.ro/ro_proza_Raluca-Nita-15.html

http://www.orizonturiculturale.ro/ro_proza_Raluca-Nita-15.html

http://www.orizonturiculturale.ro/ro_proza_Raluca-Nita-15.html

http://www.orizonturiculturale.ro/ro_proza_Raluca-Nita-15.html


Source (unele informații au fost preluate de aici) 

You May Also Like

0 comentarii