Recenzie: „Zgomotul timpului” de Julian Barnes





Dată apariție: noiembrie 2016


Categorie: Ficțiune


Nr pagini: 208


Editură: Nemira








Este anul 1935 și tânărul compozitor Șostacovici se teme pentru viața sa, căci Stalin e brusc interesat de muzica lui. Artistul e sigur că va sfârși în Siberia și privește în urmă la propria viață. Totuși, are noroc și nu devine o victimă. Însă prețul e mare: capitularea în fața regimului.

Julian Barnes prezintă cu lumini și umbre destinul unui mare muzician, dar ți drumul parcurs de Uniunea Sovietică, într-o strălucită explorare a sensului și a locului artei în societate.








Un roman perfect și complex pentru iubitorii de ficțiune istorică, Rusia, Stalin și arta muzicii!

Să fiu sinceră am întâmpinat câteva „probleme” în citirea romanului, nu am intrat din prima în poveste. Mi-au trebuit 70 de pagini ca să mă integrez în poveste cu totul. Îți spun că ai nevoie de puțină răbdare la început, ca apoi să uiți complet de realitate.

Să nu te păcălească cele 208 pagini pe care această carte le are, să știi că dacă este foarte scurtă nu poți să o parcurgi imediat, cum am făcut eu...Credeam că o să fie o carte simplă și că-n 3-4 ore este gata, nicio șansă! 

Nu știu de voi, dar mie mi se pare că scrisul autorului este complex și mai greu pentru unele persoane, nu m-a captivat în întregime, mi-a dat puține bătăi de cap și mi-a îngreunat lectura. Dacă vreți să vă apucați de această carte, să știți că aveți nevoie de răbdare! 

Aceasta este a doua carte pe care am citit-o de la acest autor, pot spune că nu mă prea împac cu cărțile lui și nu sunt pe genul meu. 




Dmitri Dmitrievici compune muzică de la o vârstă mică și descoperă faima. Lucrările lui evoluează și sunt descoperite de cât mai multe persoane care îi apreciază munca. Aceste aprecieri și laude nu ar fi existat fără muncă, studii și devotament, lucruri de care a dat dovadă Dmitri prin muzica lui.
Nu doar oamenii de rând îi ascultă muzica artistului, ci și Stalin, care devine foarte interesat de munca artistului. 
Dmitri se simte încolțit când află că Stalin este interesat de munca lui. 

Autorul descrie perfect stările prin care Dmitri trece. Autorul prezintă foarte bine acele vremuri, o perioadă de frici, pericole, spaimă, o perioadă rece.

Aș fi vrut să văd mai multă implicare, din partea autorului, în caracterizarea lui Stalin, să se simtă mai multă „forță” asuprea lui.


Nu reușesc să mă lungesc cu aceasta recenzie și-mi este greu să vorbesc despre această carte, deoarece nu m-a prins atât de tare încât să pot să vorbesc despre ea pe larg și nu mi s-a mai întâmplat asta până acum...


Pot totuși să recomand această carte câtorva persoane. Dacă îți place cumva ficțiunea istorică, Stalin, Rusia stalinistă, arta muzicii sau pur și simplu ești un mare fan Stalin, cartea aceasta este perfectă pentru tine! 
În carte se vorbește foarte mult despre regimurile totalitare și despre perioada stalinistă, deci este potrivită pentru cei pasionați de istorie! 




Cartea „Zgomotul timpului” de Julian Barnes a fost oferită de către Editura Nemira pentru recenzie. Cartea poate fi comandată de pe site-ul EdituriiNemira. Pentru a afla mai multe despre Editura Nemira îi puteți urmări și pe pagina de facebook, ca să știți tot ce e nou!



You May Also Like

37 comentarii

  1. Nici pe mine nu prea mă pasionează. Dar recenzia este foarte frumoasă. 😍

    RăspundețiȘtergere
  2. pare destul de greoaie, dar pentru pasionatii genului... zic eu ca va merita!

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu e genul meu de carte, nu m-ar captiva! :) Apreciez persoanele care sunt pasionate de acest domeniu.

    RăspundețiȘtergere
  4. Oh, nu stau deloc bine cu rabdarea si nici genul nu mi se potriveste. Deci cred ca am sa zic pas.

    RăspundețiȘtergere
  5. Îmi place mult recenzia! Iar de carte pot spune ca mi-ar plăcea sa o citesc :))

    RăspundețiȘtergere
  6. trebuie sa recunosc ca am citit doar prima parte a acestui articol, caci am cartea pe lista mea de lecturi pentru anul acesta si nu vreau sa aflu ceva ce mi-ar strica surpriza.

    RăspundețiȘtergere
  7. Sunt foarte frumoase cărțile de acest gen, dar trebuie să fii pasionat ori de muzică, ori de istorie pentru a te bucura pe deplin de ea.

    RăspundețiȘtergere
  8. Daca era despre Hitler si perioada exterminarii evreilor, eram prima care o citea. Asa Stalin... nu m-a atras niciodata :))

    RăspundețiȘtergere
  9. Este o provocare aceasta carte. Am vazut ca sunt ceva oameni ce il admira pe acest autor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Știu, chiar am vrut și eu să încerc cărțile lui, dar se pare că nu sunt pentru mine. :(

      Ștergere
  10. Nu e genul meu de carte, dar nu spun niciodata, niciodata!

    RăspundețiȘtergere
  11. Nu prea ma incanta cartie despre perioada rabzoiului, mi se par prea dureroase!

    RăspundețiȘtergere
  12. Nici pe mine nu ma pasioneaza subiectul si in general sa citesc despre razboiae si despre ce a fost candva, dar ai scris tare fain! :)

    RăspundețiȘtergere
  13. Nu pare deloc genul meu de carte...eu nu as fi avut rabdarea ta, n-as fi putut astepta sa citesc 70 de pagini doar ca sa ma "prinda" cartea.

    RăspundețiȘtergere
  14. Chiar nu pare genul meu de carte, desi titlul este foarte bine ales.

    RăspundețiȘtergere
  15. O recenzie buna, insa nu mi-ar placea sigur...

    RăspundețiȘtergere
  16. Nu am citit aceasta carte, dar nu stiu daca asi citi-o.

    RăspundețiȘtergere
  17. Nu este o carte pe stilul meu. Cred ca ma voi orienta catre ceva mai usurel

    RăspundețiȘtergere