Recenzie: „Cele treisprezece motive” de Jay Asher

🎧Titlu: Cele treisprezece motive

🎧Autor: Jay Asher

🎧Categorie: Ficțiune/Literatură contemporană


🎧Editură: Corint (Leda Edge)




Prima dragoste a lui Clay Jensen îşi înregistrează ultimele cuvinte...

Clay Jensen se întoarce acasă de la şcoală şi găseşte pe verandă un pachet ciudat, adresat lui. Înăuntru descoperă mai multe casete înregistrate de Hannah Baker – colega lui de care era îndrăgostit –, care s-a sinucis cu două săptămâni în urmă.

Vocea lui Hannah îi dezvăluie că există treisprezece motive pentru care a decis să-şi pună capăt vieţii. Clay este unul dintre ele. Dacă va asculta casetele, va afla şi de ce.

Clay îşi petrece noaptea străbătând oraşul, cu Hannah pe post de ghid. Devine martor la durerea ei şi află adevărul despre el însuşi – un adevăr pe care nu şi-a dorit niciodată să îl înfrunte.



Nu știu cum am ajuns să citesc această carte, cred că mi-a recomandat-o un cititor al blogului sau ceva de genul. 

Nu am găsit cartea în librării, deoarece era în perioada aceea când se reedita, așa că am reușit să o citesc în engleză până să se publice la noi.

Știu că după ce am terminat-o, la o săptămână diferență a devenit super populară și parcă tot Facebook-ul vorbea despre această carte.



Din cauza serialului, cartea a devenit foarte populară, dar nimeni nu a citit-o cap coadă, vă asigur. 

Mereu am fost de părere că serialul o să fie mereu mai bun decât cartea și chiar așa este, dar acum nu vreau să fac o recenzie doar pentru carte, vreau să le compar puțin.

În carte singurele personaje care contează sunt Clay și Hannah, pentru că personajele secundare sunt așa de puțin conturate, aproape neexistente și sinceră să fiu nu am prea reținut numele lor, atât de mult accent s-a pus pe ele...


Dacă în serial frumușelul Justin este în centrul acțiunii, în carte chiar nu mi-a stârnit niciun interes, la fel și Alex sau Bryce. 

În serial sunt cel mai bine descrise, sunt ieșiti la suprafață, chiar dacă Jay este un personaj principal și aici și îi în centrul acțiunii. 

Mi-au plăcut și personajele cum erau în carte, era mai simplu să te axezi pe acțiune decât pe personaje, până la urmă pe mine m-a interesat subiectul cărții, nu cât de frumoase erau personajele... frumoase ca aspect, caracterul lor o fost chiar groaznic.


Cartea se citește foarte ușor și e o lectură fulger cu un subiect foarte interesant.

Autorul scrie foarte simplu și lin, cu o acțiune simplă, fără dialoguri interminabile și metafoare de toate felurile. Acțiunea este foarte bine structurată pe baza acelor casete, 7 fiind la număr. 

Moartea lui Hannah este foarte bine structurată și misterul din jurul morții este foarte intrigant și te face să citești și să citești... până ajungi la ultimele pagini... și ai impresia că abia ai început... 



Casetele au rolul principal, cu ajutorul fiecăreia ajungem să deslușim treptat misterul. 

Cartea vorbește despre sinucidere, da, un subiect delicat în ziua de astăzi, de care multă lume se ferește sau unii îl abordează greșit. Mi-ar plăcea să văd la autorii români cărți despre sinucidere, despre subiectul acesta, tot în rândul tinerilor.



Poate nu v-am mulțumit cu detaliile pe care vi le-am oferit în recenzie, dar vă spun aici mai multe.

O să observați dramele din liceu, personajele cu caracter real și într-un final (dacă sunteți adolescenți) o să aflați mai multe despre oameni, o să învățați să îi ascultați pe cei apropiați... până nu este prea târziu.

Vă recomand să citiți carte mai întâi, lăsați serialul după finalizarea cărții! Dacă citiți cartea, o să aveți o bază, iar serialul vine numai să ridice pereții! 




You May Also Like

5 comentarii

  1. Felicitari pentru recenzie! Este genul meu de carte! <3

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu am văzut nici serialul și nici nu am citit cartea, însă descrierea ta pare interesantă! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Serialul nu m-a impresionat. Am văzut primul episod iar mai apoi, l-am abandonat. Rareori fac lucruri de genul acesta. Sunt convinsă totuși că romanul este mult mai bun. Cine știe, poate cândva, undeva.

    RăspundețiȘtergere
  4. Frumoasă recenzia și, într-adevăr, frumoasă cartea. Am citit-o în perioada aceea, când toată lumea era înnebunită după serial, și nu regret alegerea făcută. Nu prea sunt eu adepta serialelor, dar după ce va apărea și sezonul 2 o să îl văd. ❤

    RăspundețiȘtergere
  5. Am citit cartea când s-a tradus prima dată la noi și am văzut recent și serialul... și mi-a plăcut mai mult ecranizarea. Cartea mi s-a părut superficială, Hannah nu mi s-a părut un personaj credibil și romanul m-a lăsat cu multe întrebări fără răspuns... la care am găsit răspunsul abia în serial, care mi s-a părut că, dând spațiu și celorlalte personaje, abordează mult mai bine mult mai multe teme de interes pentru tineri (sinuciderea, dar și violul, homosexualitatea, abuzurile etc).

    RăspundețiȘtergere