Recenzie: „Un băiat numit Crăciun” de Matt Haig


🎅Autor: Matt Haig

🎅Categorie: Cărți pentru copii/Povești și povestiri

🎅Pagini: 272

🎅Editura: Nemira

Mulțumiri prietenilor de la Nemira pentru minunăția asta micuță! 
Găsiți pachetul „Crăciun Magic” cu ambele cărți de la autorul Matt Haig accesând link-ul acesta! 👼






Un băiat numit Crăciun” este cartea cea mai frumoasă pe care-ți poți dori s-o citești de sărbători. Are de toate: zăpadă, aventuri, magie, umor, reni, turtă dulce, elfi, spiriduși și un băiat pe nume Nikolas căruia nu-i e teamă să creadă în magie.

Frumos întrețesută printre rânduri, lecția pe care o învață Nikolas și, odată cu el, copiii de toate vârstele care citesc cartea, este că adevărata magie a Crăciunului este magia dăruirii, un dar de care ne putem bucura cu toții.

Plină de înțelepciune și umor, Un băiat numit Crăciun este deja un clasic în devenire, o poveste neobișnuită și incitantă, scrisă de autorul de succes Matt Haig și minunat ilustrată de Chris Mould.


Voiam cartea aceasta, cât și „Fetița care a salvat Crăciunul”, înainte de Crăciun, dar din păcate nu am putut să le solicit atunci. Nici nu mă gândeam că o să le primesc acum, deoarece am rămas puțin mai mult în urmă cu recenziile. Totuși, Simoooo mi-a făcut o imensă surpriză cu acest colețel. Pur și simplu nu mă așteptam la așa ceva. Simoo?? Pupici!!! 💙








Acțiunea este foarte restrânsă pentru aproape 100 de pagini chiar, până într-un punct când tatăl lui Nikolas (copilul fiind personajul principal) trebuia să plece în căutarea elfilor alături de încă 6 bărbați. Misiune ce avea ca recompensă o sumă de bani cu care Nikolas și tatăl lui ar fi putut ieși din sărăcie, ar fi putut să-și cumpere o nouă casă, să aibă o masă de Crăciun cum trebuie, nu doar supă de ciuperci. 

Nikolas este lăsat în grija unei mătuși pentru că este prea mic pentru a rămâne singur. Băiețelul este tratat foarte urât de către mătușă și ajunge să doarmă afară împreună cu prietenul lui de nădejde șoricelul Miika.

Cele trei luni (cât ar fi trebuit să lipsească tatăl lui) se sfârșesc, însă tatăl lui nu pare să mai ajungă din misiune. Așa că Nikolas se gândește să plece de „acasă”, deoarece tratamentul aplicat de către mătușa lui nu este unul prea plăcut și cel mai important, este îngrijorat pentru tatăl lui.

- Ești un copil al pădurii, a zis Joel, cu glas tremurat. Ai un caracter puternic. Însă, ține minte, să nu te apropii de pericol. Trebuie să-ți înfrânezi curiozitatea. Ai prea mult curaj... Mă voi întoarce până în septembrie, când se strică vremea. Și vom mânca și noi ca regele!

Deși pe timpul când citeam eu cartea, afară era o zi tare frumoasă de iarnă, cu o zăpadă pufoasă și drăguță, autorul i-a plănuit un traseu foarte greu micuțului Nikolas. O iarnă grea, un ger cumplit și încălțări nepotrivite care ajung să se rupă.

În călătoria sa, Nikolas se întâlnește cu un ren pe care-l ajută să scape de o săgeată din picior, iar mai apoi acesta îl ajută pe băiețel să-l găsească pe tatăl lui. Nikolas decide să-l numească pe ren Blitzen, deoarece îi aduce aminte de un loc din copilărie.


După multe, multe întâmplari cu multă magie, Nikolas ajunge Moș Crăciun. V-am spus bomba, nu?

Tot ce vă pot spune e să citiți cartea și să aflați despre elfii, zânele și căsuțele de turtă dulce pe care autorul le conturează într-un mod atât de simpatic și dulce.
Ho ho ho 




Îl avem în prim-plan pe micuțul Nikolas, un copil care rămâne orfan de mamă și ajunge să trăiască doar cu tatăl lui. Nikolas era un băiețel micuț care era fericit cu tot ce avea (o săniuță și o păpușică din nap făcută de către mama lui) și era fericit să-i facă pe cei din jur fericiți.

Aventura prin care trece Nikolas este una aproape mortală, dar pentru sufletul pur al lui Nikolas, acesta este salvat de către niște elfi care-l „readuc” la viață datorită magiei în care crede micuțul nostru.


Cred că v-am băgat și mai mult în ceață cu această recenzie, dar știți cum e? Atunci când citești o carte frumoasă, când ajungi să-ți spui părerea despre ea rămâi blocat.

La mine o să găsiți tot timpul adevărul în note, dacă nu v-am spus totul concret prin cuvintele de mai sus, rating-ul o să vă arate tot timpul ce cred cu adevărat despre cartea respectivă.

Vă recomand din suflet această carte, atât pentru cei mari cât și pentru prichindei. Este o poveste superbă, cu multe sfaturi spuse într-un mod plăcut. 


You May Also Like

13 comentarii

  1. Eu am citit cartea și de asta nu m-ai băgat în ceață. Ai scris foarte frumos și acum vreau să citesc și „Fetița care a salvat Crăciunul”.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc mult.
      Tocmai ce am terminat de făcut recenzie și cărții „Fetița care a salvat Crăciunul”, să știi că e tare frumoasă! O să-ți placă mult!

      xoxo

      Ștergere
  2. Voiam și eu sa citesc aceste două cărți, însă dacă a trecut Crăciunul am spus că s-ar pierde din farmec, iar tu m-ai făcut să regret că nu le-am spus celor de la editură să mi le trimită.

    Frumoasă recenzia, îmi place că întotdeauna ești sinceră cu privire la
    părerea ta ❤

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur că ți-a plăcut recenzia și siigur o să-ți placă. Mai ai timp până la finalul iernii! Încă 13 zile ♥

      Ștergere
  3. Ce draguta e cartea! N-am mai auzit de ea :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Am citit in preajma Craciunului mai multe recenzii la aceasta carte, dar a ta m-a fermecat prin modul combinarii de imagini cu partea scrisa.

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu am citit direct Fetița care a salvat Crăciunul. Mi-a plăcut mult. Pe viitor o să o comand si pe aceasta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Era bine să o citești pe aceasta, e prima poveste, iar în „Fetița care a salvat Crăciunul” se combină cele două! :)

      Ștergere
  6. O carte bună de răsfoit lângă șemineu :) minunată recenzia

    RăspundețiȘtergere
  7. Cat imi place cum iti organizezi recenziile in ultima vreme, arata atat de profesional! Si da, trebuie sa citesc si cartea asta. Super super recenzie, multa bafta mai departe!!

    RăspundețiȘtergere