Știai că și tu poți face asta?



Țara noastră se află la coada clasamentului în Uniunea Europeană privind numărul de cărţi citite pe cap de locuitor, peste jumătate din cetăţeni (53.3%) au dificultăţi de înţelegere a ceea ce citesc, situându-se pe ultimul loc din Europa la acest capitol (conform Comisiei Europene) şi 79 % dintre români, conforma Barometrului de Consum Cultural recent lansat de Ministerul Culturii, nu merg la bibliotecă. Aproape 50% dintre absolvenţii de studii liceale nu promovează examenul de bacalaureat și au dificultăți la evaluările naționale.


În condițiile în care România este printre puţinele ţări din Uniunea Europeană care nu oferă elevilor programe de lectură adaptate nivelului lor de înţelegere.

Văzusem ceva postări pe Facebook, în legătură cu poziția noastră în acest clasament, dar nu credeam că este atât de rea... Sunt adolescenți care promovează 12 clase, fără ca aceștia să deschidă o carte, OBLIGATORIE în programa școlară. Credeți că toți elevii care au promovat anul acesta clasa a XIIa au citit: ”Ion”, ”Moara cu noroc”, ”Enigma Otiliei”? Dacă întrebăm pe câțiva dintre cei care au promovat, nici nu știu despre ce este vorba în acele cărți sau măcar autorul...Spun asta din propriile experiențe, nu vreau să dramatizez foarte mult acest subiect și nu vreau să promovez chestia aceasta, cum că România este la coada clasamentului. 

79% nu merg la bibliotecă? Acest lucru nu este chiar așa de grav, este DEZASTRUOS, ÎNFIORĂTOR! Eu vizitez biblioteca școlii în fiecare săptămână și sincer, nu sunt cărți excepționale (mă refer că nu sunt contemporane), dar sunt în stare perfectă. Am putea cu ușurință să ne rezolvăm proiectele/eseele pe care le avem pentru școală, doar citind o carte. Nu doar copy-paste, pentru a rămâne măcar cu câteva cunoștințe...așa copy-paste, nici nu știm ce apare pe foaia aceea, posibil să fie și scris în josul paginii ”Sursa:www.referate.ro”, serios?

Nici eu nu pot spune că citesc extraordinar de mult, mai ales că în luna iulie am reușit să citesc 7 cărți și 11 în luna august, când aș fi putut citi 14 sau chiar mai multe, dar eram plecată mai tot timpul sau pur și simplu am avut alte activități în familie. Însă lecturile pentru școală le-am citit mereu și în fiecare lună citesc minim 2-3 cărți.  

Știți ce este Testul Pisa? Dacă nu, citiți mai întâi aceste informații legat de acesta (click aici) după reveniți să vă explic ceva.




În 2012, România s-a plasat pe locul 45 în rândul celor 65 de ţări participante la studiul PISA. Totuşi, comparativ cu testările din 2009, România a urcat patru locuri în clasamentul general, pe locul 49 din 65. În 2006, elevii români s-au clasat pe locul  47 din 57 de ţări participante.

Datele de la testele  PISA din 2012 arată că scorul mediu înregistrat de elevii români în 2012 este de 445 puncte la Matematică, 438 puncte la Citire/Lectură şi 439 puncte la Ştiinţe. Media ţărilor participante la teste este de 494 puncte la Matematică, 496 la Citire /Lectură şi 501 la Ştiinţe.

Patru din zece elevi români pot citi acest text, dar nu-l înţeleg. Liceenii români, printre cei mai slabi din lume la testele PISA:

„Albinele produc miere pentru a supravieţui. Este singura lor hrană. Dacă există 60.000 de albine într-un stup, numai o treime sunt implicate în colectarea nectarului care va fi transformat apoi în miere. Un număr mic de albine se ocupă de căutarea nectarului, iar când au găsit o sursă de nectar revin la stup şi le cheamă pe celelalte. Drumul până la sursa de nectar este arătat printr-un dans special, prin care albinele oferă de fapt informaţii despre direcţia şi distanţa pe care vor zbura. În timpul acestui dans, fiecare albină îşi scutură abdomenul ei în stânga şi dreapta şi zboară în cercuri precum în figura de mai jos”

Acesta este textul și întrebarea era:

„De ce dansează albinele în drum spre plantele care au nectar?”

Răspunsurile ajutătoare: 
  1. Să celebreze producerea cu succes a mierii
  2. Să sărbătorească tipul de plantă găsită pentru nectar
  3. Să sărbătorească matca
  4. Să indice unde a fost găsit nectarul
Destul de ușor după părerea voastră, nu? Voi ce răspuns dați?

Nu pot spune mai multe, am adunat câteva informații legate de acest lucru, legat de lectura din România...

Am să vă las aici câteva poze pentru a vedea pe ce loc se clasifică România:





Nu voiam să fie foarte lungă această postare, nu voiam să îi dau importantă așa mare. Am ales să mai șterg din informații, să fac puțin mai scurtă postarea, doar ca să vă arăt esențialul. Nu vreau să ”promovez” chestia aceasta, dar ar trebui să regletăm puțin. Chiar și fără testul acesta, români citesc foarte puțin...de ce?
Am căutat doar subiectul la literatură, o parte din el, deoarece acesta mă interesa și cred că și pe voi. Dacă o să fie curioși o să mă interesez și de celelalte subiecte, dar pe mine mă interesa doar ”numărul de cărți citite”...și mai bine nu căutam. Avem atâtea biblioteci frumoase în țara noastră și noi nu ne sinchisim să citim o carte pentru bac sau măcar CULTURA NOASTRĂ GENERALĂ...dar asta este.
Am făcut o postare reprezentativă, doar pentru a vă arăta câte ceva despre România. Sper să nu se primească comentarii negative la asta. 
Ține minte, reprezentativ!


Eu am fost Tigru!
Citiți cât mai mult până data viitoare!


You May Also Like

9 comentarii

  1. Rezultatele chiar sunt dezastruoase. 😞😐

    RăspundețiȘtergere
  2. Sunt singura ciudata careia i-au dat lacrimile. De ce copiii din ziua de azi nu mai citesc ? Ok, nu iti plac unele genuri, dar citeste, frate, ceva ce iti place. Gen:SF, romane politiste,etc. Dar nu, multi stau si doar se joaca la pc, si nu iau bac-ul, trist, dar adevarat...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu îți dai seama câte sentimente am avut eu când am căutat toate informațiile. Eram fericită să fac această postare, foarte entuziasmată, până mi-a dat cineva cu bâta-n cap. Uneori jocurile pe pc ajută unii copii, spre exemplu fratele meu se joacă pe pc și consolă și știe engleza foarte bine, dar sunt puține cazuri care ”învață” ceva, înafară de înjurături și pumni în masă. O să încerc să conving câteva persoane să citească și știu că o să reuesc.

      Ștergere
  3. Dezamagitor..suntem o tara..proasta da..asa este asta este adevarul de ce sa nu o spunem.. lumea nu mai citeste..acum nu se mai dau bani pe basmele din carti..nu..copilului de 4 ani ii se da iPhone..nu am cuvine. si apoi ne mai intrebam de ce se intampla unele lucruri

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Să nu îi punem pe toți în aceeași oală, de aceea preferă unii adolescenți preferă să plece din țară...dar nu suntem în măsură să judecăm, nu de la vârsta aceasta..

      Ștergere
  4. Pacat, mare pacat ca nu sunt mai multi copii "cititori", poate nu ar mai fi atata analfabetism, atata anticultura la tv, si atata cretinism in tara (vezi mai marii fosti si prezenti "conducatori" care au fost corijenti sau chiar repetenti la unele materii). Bibliotecile de la tara sunt cam golute. Ba chiar si cele de la oras nu sunt pe placul multora. Trist.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Marea majoritate..am specificat că nu îi putem pune pe toţi în aceeași oală. Bravo celor inteligenţi care pleacă din ţară ca să-și asigure un viitor. Păcat că ţara noastră nu le acordă un viitor celor "inteligenţi"...îi pierdem pe toţi.

      Ștergere
    2. Marea majoritate..am specificat că nu îi putem pune pe toţi în aceeași oală. Bravo celor inteligenţi care pleacă din ţară ca să-și asigure un viitor. Păcat că ţara noastră nu le acordă un viitor celor "inteligenţi"...îi pierdem pe toţi.

      Ștergere