10 Lucruri Pe Care Nu Le Știai Despre „Mihai Eminescu”





Mihai Eminescu (născut Mihail Eminovici; n. 15 ianuarie 1850, Botoșani – d. 15 iunie 1889, București) a fost un poet, prozator și jurnalist român, socotit de cititorii români și de critica literară postumă drept cea mai importantă voce poetică din literatura română.



1. În copilăria sa, Mihai Eminescu (Eminovici pe atunci) obișnuia să își sperie tatăl într-un mod cel puțin bizar. Băiatul mergea în pădure să prindă șerpi și-i punea de vii în apropierea casei sale. Apoi își chema tatăl să vadă „ce pasăre a prins” și stătea deoparte râzând când bărbatul dădea față în față cu reptilele supărate.


2. La 25 februarie/9 martie 1866, „Revista Familia” din Pesta publică poezia „De-aș avea...”, scrisă de un debutant pe nume Mihai Eminovici; Iosif Vulcan, directorul revistei, i-a schimbat însă numele din Mihai Eminovici în Mihai Eminescu, nume pe care poetul l-a adoptat imediat și l-a păstrat pentru totdeauna. Știai că revista mai există și azi? (click aici)




3. Care este inspirația din spatele poeziei „Pe lângă plopii fără soț”? În vremea în care Eminescu a scris poezia respectivă, era îndrăgostit de Cleopatra Leca Poenaru, fiica pictorului Constantin Lecca și verișoara lui Caragiale. Domnișoara avea casa pe strada „Cometa nr 6”, o stradă încadrată de plopi pe care Eminescu i-a numărat și a observat că îi da un număr fără soț, scrie lovendal.net.




4. În ciuda problemelor sale de sănătate, Mihai Eminescu a scris poezii până în momentul morții. În buzunarul de a haina pe care o purta în momentul morții, se aflau, scrise de mână, poeziile „Viața” și „Stele în cer”.


5. Mihai Eminescu este membru al Academiei Române. A fost ales post-mortem în 20 octombrie 1948.

Poetul Mihai Eminescu comemorat la Academia Română


6. Poezia „Kamadeva” este ultima poezie tipărită în timpul vieții, fiind publicată în revista ieșeană „Convorbiri Literare” în data de 1 iuie 1887.


 7. Ultimul articol semnat de Eminescu în ziarul „Timpul” a apărut în ziua de 28 iunie 1883 (dar a fost datat 29 iunie 1883).



8. Există un singur film despre viața lui Mihai Eminescu, „Luceafărul”, regizat de Emil Loteanu și apărut în anu 1987.



9. „9495 Eminescu” este un asteroid descoperit în 1971 la „Observatorul Palomar”, California. Diametrul asteroidului său nu depășește 6 km. Se poate apropia la 140.000.000 km de Pământ. Când a fost descoperit, la 26 martie 1971, de către astronomii americani, aceștia l-au numie simplu 9495. În anul 2000, an care a fost declarat „Anul Eminescu” președenția Comitetului Național Român de Astronomie, Magda Stavinschi, a anunțat că Uniunea Astronomică Internațională (IAU) i-a atribuit asteroidului 9495 numele lui Mihai Eminescu.



10. În septembrie 2012, la Chușinău s-a organiza prima ediție a Congresului Mondial al Eminescologilor. Conform organizatorilor, s-au strâns 150 de participanți din 8 țări.





You May Also Like

9 comentarii

  1. Nu știam că există un asteroid care îi poartă numele. Mă așteptam să dai în conspirații, dar mă bucur că nu ai făcut-o. Am aflat lucruri noi și reale.

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte frumos. Bizară chestia cu șerpii😍. Și mie îmi plac.🐍 Am învățat lucruri noi.😘

    RăspundețiȘtergere
  3. Woo, ce interesante mi se par punctele 1 și 9, nu știam despre ele. Ce-i drept, sinceră să fiu, nu m-a interesat niciodată viața lui Mihai Eminescu și nici nu prea i-am citit poeziile (pentru că, în general, nu mă atrage poezia), însă astfel de lucruri e interesant și util să le știi.

    Mulțumim! :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am vrut să fac ceva ai atrăgător și mai interesant pentru cei care vor citi, deoarece sunt singură cu nu mulți „elevi” sunt atrași de Eminescu.

      Mă bucur că ți-a plăcut! :D

      Ștergere
  4. Interesant. Chestia cu serpia nu o stiam. Desi am citit viata lui Eminescu, nu imi aduc aminte acest aspect. Oricum sunt multi ani de atunci :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu-mi prea place poezia scrisă de el, dar postare asta chiar a fost interesantă. Să mai postezi ceva de genul! :)

    RăspundețiȘtergere