#2 Interviu Booktuber: Cristina Boncea



Nici în 2017 nu vă las!! Haha
Cu postarea aceasta ajungem la 100 de postări pe blog, uhuu!
Astăzi v-am adus un nou booktuber, cum puteți vedea și din titlu. Cristina are și „meseria” de blogger, dar am zis că mai mulți o cunoașteți pe ea de pe youtube, nu știu câți dintre voi o urmăriți și pe blog.

Astăzi este și ziua Cristinei, împlinește 19 ani și cu ocazia asta vreau să-i urez un călduros „La mulți ani!” 🎉🎉





 1. Vorbește-mi despre tine? (o scurtă prezentare)

🐙 Sunt Cristina, am 19 ani oficial, am publicat trei cărți la editura Herg Benet. Sunt bloggeriță, booktuberiță și îmi plac foarte mult oamenii pe care am reușit să-i cunosc datorită comunității de cititori din România.


2. Cum te-ai gândit să începi un canal de youtube și să devii un booktuber?

🐙Canalul a venit la ceva timp după blog, deoarece știam deja că îmi voi publica romanul de debut și voiam să mă extind pe cât mai multe rețele sociale pentru a-mi promova lucrările. Apoi a devenit pur și simplu o obișnuință să mă așez în fața camerei și să vorbesc despre cărțile primite sau citite lunar.



3. Cu ce se ocupă booktuberi în general?

🐙 Ne ocupăm cu orice gen de clip care ține de literatură: book haul, unboxing, review, wrap up, tag-uri, etc. Cred că fiecare încercăm să inovăm această comunitate și să creăm clipuri cât mai originale în jurul pasiunii noastre comune.  



4. Poți să ne prezinți câteva dezavantaje pentru booktuberi?

🐙Poate comentariile negative la clipuri, cu toții am avut parte de diverse răutăți gratuite. În rest, nu găsesc niciun alt dezavantaj acestei activități. Poate ar mai fi și faptul că spre deosebire de alți vloggeri, nu primim suficientă atenție, însă cred că asta se va regla în timp, prin colaborări externe, așa cum a făcut de curând Adela de la Vanilla Moon Books.


5. Desigur, și câteva avantaje pentru booktuberi?

🐙Avantajele ar fi faptul că ne putem exprima liber, mai simplu și fluid decât într-o postare de pe blog. De asemenea, mi se pare un lucru foarte util faptul că urmăritorii ne pot vedea expresiile faciale atunci când vorbim despre o carte sau încântarea noastră generală legată de cărți; într-un fel, reușim să fim mai aproape de alți cititori și să creăm o legătură mai puternică între noi.



6. Ce fac booktuberi folositor pentru cititori? Cu ce ne ajutați voi pe partea aceasta literară?

🐙Prin faptul că sunt din ce în ce mai mulți oameni care-și deschid canale de booktube și vorbesc despre cărțile lor preferate, varietatea oamenilor care îi urmăresc crește și astfel, acest fenomen se extinde din ce în ce mai mult; lucrul acesta afectează atât piața literară din România cât și percepția generală despre literatură, cum că nimeni nu mai citește în zilele noastre. Clipurile pe care le facem pe booktube sunt un pas înainte pentru a înlesni comunicarea dintre pasionații de lectură, ce apar într-un număr din ce în ce mai mare.


7. Crezi că booktuberi au un rol important pentru ”promovarea cititului” în România?

🐙Da, din ce în ce mai mare, pentru că mai mulți oameni accesează clipurile de pe YouTube decât articolele de pe bloguri și se informează astfel despre ultimele apariții. Chiar și editurile mari au început să ne acorde atenție, concretizată prin sponsorizări, și nu putem decât să le mulțumim pentru încrederea acordată. Însuși faptul că vom avea un panel la Comic Con 2017 cred că spune suficiente lucruri despre importanța booktubing-ului din România. 




8. Nu te întristează puțin că partea aceasta a youtube-ului, și anume booktube, este puțin cunoscută?

🐙Eu una privesc totul cu optimism, pentru că am văzut lucrurile mișcându-se încă de la primele clipuri din această comunitate. Mie mi se pare că toți am avansat destul de repede în număr de subscriberi și sunt mai mult decât sigură că vom primi din ce în ce mai multă atenție și de la oamenii care până în prezent nu se considerau cititori înrăiți. Este totuși o comunitate formată de curând, comparativ cu vlogging-ul clasic din România; avem destul de mult timp să creștem și să devenim la fel de urmăriți ca booktuberii din afară.


9. Ce simți când ești în fața camerei și trebuie să filmezi?

🐙Simt că mă adresez unor prieteni cu care pot împărți bucuria lecturii. Din moment ce nu prea am așa ceva în viața reală, excepție făcând bineînțeles ceilalți booktuberi, simt foarte multă recunoștință pentru subscriberii mei, care îmi urmăresc activitatea literară și îmi fac uneori recomandări sau completează în comentarii cu părerile lor despre o anumită carte prezentată de mine. Este un sentiment permanent de uniune, sunt mereu încântată atunci când încep să filmez un nou clip. 


10. Poți numi „booktube-ul” o meserie? Îți face plăcere să îți petreci timpul cu noi?

🐙Chiar asta spuneam, am creat legături foarte frumoase cu oamenii cunoscuți prin booktubing. Nu o consider o meserie, din moment ce nu am niciun profit material de pe urma sa, însă mai mult ca sigur este o activitate la care nu voi renunța prea curând, parte din programul meu săptămânal. 



11. Cum crezi că am putea promova „cititul” în România? Spun „noi”, deoarece mă refer atât la simpli cititori cât și la bloggeri și booktuberi! 

🐙Cred că ar fi suficient ca fiecare persoană care citește să-și exprime părerea undeva pe internet, fie că e Facebook, YouTube sau vreo platformă de blogging. Așa, fiecare va întâlni oameni cu gusturi comune iar comunitatea generală de cititori va crește. Părerea mea este că în viața reală sunt mult mai mulți cititori decât cei care se afișează pe internet, creându-și bloguri sau canale de YouTube; dacă ar decide să iasă mai la lumină, cred că ar fi mai mult decât evident că în România se citește cu adevărat. Suntem în direcția cea bună, mie așa mi se pare, datorită faptului că suntem în continuă expansiune și apar multe voci tinere dar puternice care duc mai departe “tradiția” blogurilor ș.a.m.d.


 12. De ce ar trebui să citească o persoană? Cu ce ne ajută cititul?

🐙Nu ar trebui să citească. Am fost mereu de părere că poți fi un om cu foarte multe cunoștințe și fără să citești multe cărți, doar fiind atent la lumea din jur și călătorind mult. Cititul ajută la îmbunătățirea acestor abilități din viața de zi cu zi, la logica deductivă, la o mai bună cunoaștere a sinelui. Dat fiind că există atât de multe feluri prin care te poți auto-cunoaște, cititul este doar una dintre variante. Mai degrabă cititul m-a ales pe mine, fiindcă am fost un copil retras, fără oportunitatea de a învăța prea multe de la cei din jurul meu, așa că răspunsul potrivit mi s-a părut a fi lectura. Mi-aș dori ca fiecare om să cunoască bucuria pe care o ai atunci când termini o carte bună, însă nu e musai ca fiecare să citească minim 50 de cărți pe an, așa ca mine. Lectura este ca reclamele la suplimente alimentare: nu înlocuiește un stil de viață sănătos, e doar o mică parte ce poate fi compensată prin simpla dorință de a evolua spiritual.   


13. Poți să le transmiți câteva cuvinte celor de pe blog-ul meu? (chiar și pentru cei care aud pentru prima dată de tine)

🐙 Le transmit să citească mereu doar ce le place, să nu asculte gura lumii și tot ce fac, să facă pentru ei. Să aibă o minte deschisă pe care să nu ezite să o umple constant cu informații preluate fie din cărți, fie din lumea din jurul lor. Să exploreze și să se exploreze veșnic. Eu sunt doar unul dintre cei mulți căutători ai adevărului și nu pot vorbi decât prin prisma propriilor experiențe, chiar și când vine vorba de promovarea lecturii. Vă doresc ca în 2017 să aveți parte doar de lucrurile pe care vi le doriți!



Al doilea booktuber! Mă bucur mult că am reușit să-ți răpesc câteva cuvinte, Cristina! 
La mulți ani! ♥

Aici o puteți găsi pe Cristina:

You May Also Like

13 comentarii

  1. Recunosc, nu prea am urmarit-o pana acum. Ma duc pe YT :)

    RăspundețiȘtergere
  2. La multi ani!
    Din pacate nu i-am citit cartile si nu am urmarit-o pe youtube.

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu o cunosteam pe Cristina, dar mă bucur foarte mult pentru că ai făcut această postare cu ea.

    RăspundețiȘtergere
  4. Ma bucur ca am citit postarea aceasta si ca am aflat lucruri interesante despre care nu stiam pana acum.

    RăspundețiȘtergere
  5. Acum m-am abonat la canalul ei de YouTube.
    Felicitări pentru articol, este unul reușit! Mă bucur ne-ai prezentat-o pe Cristina Boncea prin intermediul acestui interviu!

    RăspundețiȘtergere
  6. Drăguț articolul. Am auzit de ea, am vizionat câteva videoclipuri. Dar nu am citit nimic de ea.😔

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acum este un moment potrivit, mai ales că trilogia este completă! :D

      Ștergere
  7. Dragut articolul! Felicitari! Am auzit cate ceva despre Cristina, dar inca nu am citit nimic de la ea.

    RăspundețiȘtergere