Interviu: Silviu Urdea



Silviu Urdea este scriitor și sportiv de performanță. În prezent a publicat două cărți. Al treilea roman intitulat Războiul Legendelor este în lucru.

Voi ați mai făcut cunoștință cu Silviu pe blog-ul meu, așa-i?
Dacă acesta a scos un nou roman, am zis că un interviu nou nu strică, nu?

Curioși de răspunsuri? 



1. Vorbește-mi despre tine.

S.U: M-am născut în Brașov la data de 29 ianuarie 1992. Sunt scriitor și sportiv de performanță.
         De altfel, sunt primul Strongman din țară, dar și din lume, a cărui ocupație, în afara sportului, este scrisul. În decursul anilor am reprezentat România pe plan internațional în competițiile de Strongest Man. Am ales să-mi încep cariera în scris, total opusă celei cu ridicatul greutăților uriașe, la vârsta de 20 de ani, atunci când am început să scriu primele pagini din Suflet pierdut, acesta fiind romanul meu de debut. Mai târziu, în mai 2014, experiența s-a concretizat, iar Suflet pierdut a fost publicat la Editura Herg Benet.
         În prezent, a treia carte scrisă și a doua publicată, este Nu mă tem, un thriller-psihologic, publicat în Decembrie 2016, la Libris Editorial.




2. Dacă ai putea schimba meseria de scriitor cu altă meserie, care ar fi aceea?    

S.U: Deja am două meserii, sportul și scrisul. M-aș lăsa de scris doar dacă mi-ar reteza cineva mâinile... deci...



 3. Care este calitatea ta?

S.U: Din spusele cititorilor reiese că am reușit să introduc în cele două romane publicate până în prezent, suspansul și misterul, la cote înalte.



4. Descrie-mi puțin procesul de „Publicare a unei cărți”, cât de greu este procesarea unui nou volum?

S.U: Depinde de mai mulți factori. Dar pentru început, cel care trimite manuscrisul unei edituri, trebuie să se înarmeze cu multă răbdare și înțelegere, trebuie să fie dispus să accepte un refuz, urmat de încă unul, asta în cazul fericit în care li se va răspunde în vreun fel, pentru că de obicei, la noi în Romania, puține sunt editurile care chiar își fac meseria și își pot rupe 5 minute din timpul lor pentru a trimite un e-mail înapoi celui care i-a contactat. Deseori, dacă nu ai un background solid, ești ignorat.


5. Cum ai evalua meseria de scriitor/autor?

S.U: Mulți spun că nu se poate trăi din asta la noi în țară. Eu zic că se poate, știu cazuri concrete. Desigur, este mai greu decât în occident, dar nimic nu este imposibil. Trebuie, din nou, multă răbdare și... dorință.



6. De ce ai ales această meserie? Scrisul este o pasiune pentru tine sau o necesitate?

S.U: Sincer, nu am ales eu scrisul. El m-a ales pe mine. Scrisul este și o pasiune și un hobby și o necesitate și ca un joc pentru mine. Scrisul și sportul sunt lucrurile indispensabile vieții mele.


7. De ce ți-ar citi lumea cărțile? Prezintă-mi câteva avantaje după ce am citit o carte de ta!

S.U: Până în prezent am scris două romane thriller, cu suspans.
Îi invit pe cei cărora îndrăgesc acest gen, să guste puțin din Nu mă tem, iar înainte de asta să citească recenziile sincere de pe spatele cărții oferite de oameni consacrați în domeniul literar, atât național, cât și pe plan internațional.

Cu ani în urmă am avut onoarea de a-l întâlni personal pe autorul a peste 8 romane, bestsellere internaționale, cu peste 1 milion de exemplare vândute în toată lumea, pe Bernhard Moestl, care m-a ajutat din toate punctele de vedere în ceea ce ține de scris.


8. Cum crezi că am putea promova cititul în România?

S.U: Din câte observ, din urmă vine o generație care pare să fie mai aproape de calculator, dar mulți dintre aceștia și de cărți.
Cititul trebuie indus de părinți, încă din copilărie. Dacă părinții citesc des în casă, în preajma copiilor, cu siguranță și aceștia vor fi tentați, măcar odată în copilăria lor, să înceapă de bunăvoie o carte.


9. Ce genuri de cărți îți plac?

S.U: Îmi place să citesc variat. Dar preferatele mele rămân cele thriller, horror.


         10. Ce autori ai vrea să scrie o carte împreună?

S.U: Stephen King cu George RR Martin.
         Și Silviu Urdea cu Bernhard Moestl.


11. La ce carte lucrezi în prezent? Când o să fie aceasta publicată?

S.U:  Lucrez la un proiect ambițios care încerc să fac să atingă un nou potențial pe plan literar. Seria Războiul Legendelor, un epic-fantasy de dimensiuni considerabile. Povestea din acest roman ne va introduce într-o lume nouă, în stilul Tolkian, acțiunea petrecându-se cu 65 de milioane de ani în urmă, înainte ca asteroidul să distrugă toate creaturile, miturile și legendele fantastice de pe Pământ, din acele vremuri. Vom face cunoștință cu o mulțime de personaje speciale și vom lua parte la evoluția lor.
         Sper să ofer publicului ceea ce îi lipsea, o carte complexă, o lume nouă, personaje emblematice și, nu în ultimul rând, posibilitatea de a pătrunde în Ținuturile de Veci și virtual, prin intermediul unui website, dar și alte surprize unice!


12. Care carte de a ta ți se pare cea mai reușită?

S.U: De departe consider că Războiul Legendelor este cel mai mare și complex proiect la care am scris până în prezent și la care voi mai lucra mulți ani de acum înainte.


13. Dorești să le transmiți ceva celor care citesc acest interviu și celor de pe blog-ul meu, Pierduți în Literatură?

S.U: Le mulțumesc tuturor celor care au citit acest interviu și nu pot să le spun decât să Nu se teamă, căci Războiul Legendelor se apropie...



Mai multe detalii despre Silviu:






You May Also Like

1 comentarii