Interviu: Alexandra Comăneci (Four Walls)




V-am adus o persoană mai specială de data aceasta.
Știu că nu au mai fost interviuri de ceva timp, dar mi-am refăcut stocul și începem în forță, câte două pe lună. O să vedeți treptat ce urmează.

Azi v-am adus o autoare mai tânără și în același timp, Alexandra este și o vloggeriță care mai face din când în când clipuri despre cărți. J



Vorbește-mi despre tine. (o scurtă prezentare)

Numele meu este Alexandra Comăneci, am 16 ani, sunt o artistă și arta este motivul meu de a trăi. Îmi place să privesc totul ca și cum totul este artă și încerc să creez artă din cele mai basic lucruri la care mulți nu s-ar gândi de 2 ori. Pasiunile mele cele mai mari sunt cântatul și scrisul, ambele sunt terapeutice pentru mine și ambele mă ajută să trec peste multe lucruri.



Nu te-ai gândit niciodată să te apuci de booktube?

Nu, nu m-am gândit niciodată să mă apuc de booktube, deși iubesc să citesc și să fac  videoclipuri despre cărțile pe care le-am citit, vreau ca și canalul meu de YouTube să fie cât se poate de apropiat de felul meu de a fi, eu vreau să împărtășesc mai mult cu abonații mei decât videoclipuri în exclusivitate despre cărți și să postez videoclipuri de mai multe feluri.


Ai putea să renunți la pasiunea pentru scris? Ce sentimente ai când scrii?

Nu, nu aș putea renunța la pasiunea pentru scris. Este felul meu de a mă elibera de toate gândurile din capul meu și să încerc să le aranjez și să le analizez pentru a încerca să mă înțeleg eu mai bine pe mine și pe ceilalți. Sentimentele pe care le am când scriu sunt mereu diferite, dar mereu puternice. Depinde în ce stare sunt atunci când scriu, eu de obicei scriu ori când sunt tristă, ori când sunt fericită, ori cand sunt între și între. Pe scurt, scriu cam mereu și sentimentele mele sunt foarte diversificate.



Cum ai ajuns să găsești prieteni în cărți?

Până acum aproximativ 2 ani, eu nu citeam. Nu știu de ce, poate pentru că eram destul de sceptică de a începe un lucru nou, dar la un moment dat, am vazut o carte de poezii pe Instagram și imediat ce am vazut-o, am știut că trebuie să o am. Așa că am comandat-o de pe amazon.uk și am citit-o. De atunci am developat această pasiune. Imediat după, mi-am comandat încă 4-5 cărți de proză, le-am citit și tot așa. În vara aceea am citit aproximativ 16-17 cărți de parcă mă revanșam pentru tot timpul ăsta în care puteam să citesc atât de multe cărți, dar nu am făcut-o...



De ce ai ales să scrii? E o pasiune sau o necesitate scrisul?

Scrisul este ambele pentru mine, și o pasiune și o necesitate. Cred că a început din ambele motive, și pentru că eram pasionată de asta și pentru că era o necesitate, un fel de terapie. Am început să scriu când eram într-o perioadă foarte urâtă din viața mea, am scris cele mai întunecate lucruri pe care le-am gândit vreodată (pe unele nu am putut să le includ în cartea mea de poezii, deoarece nu am vrut ca prietenii și familia mea să vadă ce gânduri aveam atunci) și de atunci am scris cam despre fiecare stare de a mea, fiecare gând al meu și a devenit foarte ușor și foarte repede una din activitățile mele preferate.




De ce ți-ar citi lumea cartea? Prezintă-mi câteva avantaje pe care le-aș avea după ce ți-am citit cartea!

În primul rând, cartea mea este potrivită pentru orice categorie de vârstp, dupa părerea mea, adolescenții o pot citi pentru că eu ating subiecte în poeziile mele în care majoritatea adolescenților se pot regăsi, iar adulții o pot citi pentru a avea o imagine mai clară a ce înseamnă să fii adolescent în ziua de azi și gândurile care se pot ivi în mintea unui adolescent.

În al doilea rând, cât despre avantaje, după ce termini cartea mea cred că poți privi lumea cu alți ochi, într-un fel mai diferit de cum o priveai înainte și de asemenea îți poate oferi un „prieten" pentru a nu te simți singur dacă te combați cu un anume lucru.

I like to think of my book as a "warm hug" .



Cum crezi că am promova cititul în România? „Make România Read Again”

Sincer, nu știu. Este foarte trist faptul că trebuie să ne străduim să promovăm acest lucru și nu este un lucru pe care îl face mai multă lume fără să fie obligați de școală (în cazul copiilor/adolescentilor). Cred că persoanele care au o audiență ar trebui să promoveze cititul și hrănirea minții și a sufletului in loc de miile de challenge-uri amuzante și sutele de mii de rutini de dimineață de pe YouTube. Nu zic să nu mai existe acest tip de videoclipuri, dar majoritatea oamenilor din ziua de azi sunt de o superificialitate majoră. Și mai ales în România, nu prea avem persoane cu influență care să promoveze cititul și alte lucruri care chiar contează.



Genurile tale preferate?

Genurile mele preferate de carte sunt poezia și proza.



Lucrezi la vreo carte în prezent?

Nu neapărat, recent am început să scriu pentru un alt proiect de-al meu care mă entuziasmează foarte tare și cred că și audienței mele îi va plăcea. Nu pot să spun încă exact ce este, dar scrisul se numără printre lucrurile pe care eu și cațiva alți oameni le creăm pentru acest proiect.



Crezi că-n viitor o să scrii și altceva sau te axezi doar pe poezie?

Cred că pe viitor voi scrie și altceva decât poezie, poate proză, pentru că și aceasta mă pasionează.



Cum s-ar intitula o viitoare carte de a ta?

Hmm tocmai ce m-am gândit și cred că "A journey of escaping a cage" ar fi un titlu bun!



Ce carte, citită până acum, ți s-a părut cea mai reușită? Preferata ta?

Cartea mea preferată este "Milk and Honey" de Rupi Kaur, dar pe langă aceasta o altă carte care s-a ridicat la nivelul ei în opinia mea este "All the Bright Places", m-a marcat foarte tare această carte.



Cartea ta este scrisă în engleză, aceasta poate să fie citită și de cei mai puțin buni la engleză?

Da, consider că poate fi citită și de cei mai puțin buni la engleză. În general nu folosesc cuvinte grele, ci subiecte și mesaje mai grele.



Vrei să le transmiți ceva celor care citesc acest interviu?

Vreau să spun că apreciez foarte mult că ați citit acest mic interviu și sper că v-a făcut o idee despre mine și felul meu de a fi, dacă vreți să citiți cartea mea de poezii, o puteți găsi pe alexandracomaneci.com .



Sper că v-a plăcut de Alexandra și dacă vreți să o urmăriți pe site-urile de socializare faceți click pe pitogramele de mai jos:







You May Also Like

0 comentarii