Recenzie: Cianură pentru un surâs by Rodica Ojog-Brașoveanu

Titlu: Cianură pentru un surâs

Autor: Rodica Ojog-Brașoveanu

An apariție: 2013

Categorie: Ficțiune/Literatură de divertisment/Polițistă

Nr. pagini:  208

Editura: NEMIRA






Despre autor:

Rodica Ojog-Brașoveanu
Angela Rodica Ojog-Brașoveanu (n. 28 august 1939, București - d. 2 septembrie 2002) a fost o scriitoare română.

Angela Rodica Ojog-Brașoveanu s-a născut ca fiică a Anei Ojog, profesoară, și a lui Victor Ojog, avocat. Tatăl său a fost de mai multe ori arestat și întemnițat, ca fost deputat liberal. Rodica a urmat primele clase la școala „Maison des Français”, apoi Liceul „Domnița Ileana" (azi „Mihai Eminescu”) (1948-1955) și la absolvire se înscrie la Facultatea de Drept a Universității din București, dar în 1956 este exmatriculată și arestată sub acuzația de solidarizare cu susținătorii revoltei populare anticomuniste din Budapesta.




Părerea mea:

Încă un autor dat jos de pe lista mea, nu? După cum am spus și data trecută, luna aceasta am reușit să citesc trei autori din lista aceea (click aici). Mâine o să public ultima recenzie, nu vă spun încă despre ce este vorba. 
Sâmbătă o să pun Q&A (sper) și duminică o să mai adaug un tag. Lăsăm detaliile acestea pentru altă postare, doar informativă.

Inițial voiam să citesc de la această autoare ”320 de pisici negre”, dar ceva m-a făcut să iau această carte...Până la urmă nu mai conta ce carte iau de la ea, conta să citesc măcar una. Nu cred că există vreo carte de la această autoare care să fie considerată proastă...
Auzisem atââââtea despre această autoare, în special de la Cristina, cum am descoperit majoritatea autorilor. 
Înainte să iau cartea aceasta, m-am interesat puțin de această autoare și am observat că a fost denumită ”Agatha Christie de România” și am rămas puțin scpetică...hmm. Părinții mei au fiecare carte scrisă de Agatha, deși le adună de mult, eu încă nu am reușit să citesc nimic de la această autoare; daaa, mi-au spus multe persoane că, Agatha are un scris deosebit și că merită citită. După ce am citit cartea Rodicăi mi-a stârnit puțin curiozitatea. Zilele următoare, până o să-mi ajungă următoarele cărți, o să citesc ”Pisică printre porumbei” de  Agatha Christie


Acțiunea cărții se petrece cam în același loc pe tot parcursul acțiunii, loc unde se află cele mai multe personaje. Melania Lupu și o bătrânică văduvă, împreună cu motănașul Mirciulică. Mirciulică posibil să fie cea mai alintată pisică din zilele acelea, cine citește povești unei pisici? Dacă află motanul meu despre această pisică...am dat de belea. 

Stilul autoarei este unul simplu, chiar dacă mi se părea totul un haos în primele 10-20 de pagini. Rodica scrie foarte frumos, nu foarte complex, cred că toată lumea poate pricepe cărțile ei. Un scris familiar, dacă pot spune așa!


Cartea începe cu următoarele personaje: Melania Lupu, Mihai Panaitescu, Valerica Scurtu, Grigore Popa și Doru Matei, prezentându-ne cum vor deveni ei bogați (ahaha). Într-un mod amuzant, aceștia descoperă două pânze care se presupune că aparțin lui Rembrandt și Goya, haha, după o simplă inundație. Voi ce ați face dacă ați da peste atâția ”bani” în pivniță? Presupun că i-ați da primăriei/muzeului (forțele alea mai mari), ca niște buni samariteni ce sunteți, nu? 
Și samariteni noștri s-au gândit să ofere cuiva pânzele, până și-au dat seama că pot merge în excursie și să se mute la New York, aha. Să nu vă gândiți și voi la asta, voi sunteți buni.

Nu aș vrea să vă povestesc foarte multe din această carte, nu din acțiunea ei. Știți că eu vreau doar să vă fac să citiți cartea (numai dacă este una bună, normal). Vreau să vă spun câte ceva din carte, în mare. 

Cred că aceasta este prima carte ”polițistă” pe care am citit-o (cred). Nu îmi aduc aminte să fi citit... Se pare că mă împac bine cu acest gen, cine știe...poate pe viitor o să mai am ocazia să citesc cărți polițiste, sunt singură. Știu că această carte face parte din Colecția ”Melania Lupu...cărți polițiste românești. 



Bine că am început cu prima, nu? Zic să continui cu următoarele, chiar sunt curioasă cum este ”320 de pisici negre”. :3

Voi citiți cărți polițiste? Cărți de la Rodica? Mulți mi-au recomandat această carte, câți ați citit această carte?



RATING:

Cartea ”Cianură pentru un surâs” de Rodica Ojog Brașoveanu a fost oferită de către librăria și anticariatul Târgul Cărții pentru recenzie. Cartea poate fi comandată de pe site-ul lor. Pentru a afla totul despre cărțile apărute la ei și ofertele imense pe care le au, urmăriți pagina lor de Facebook.

Mulțumesc, târgulcărții.ro pentru o carte minunată!


Eu am fost Tigru! :)
Citiți cât mai mult până data viitoare!

You May Also Like

2 comentarii

  1. Spre rușinea mea, n-am citit nimic de Ojog. Dar am auzit că este foarte bună în stilul ei de-a scrie! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici eu nu citisem absolut nimic. Urmăresc booktuberi și blogger, foarte mulți, și așa am adunat câteva ”recomandări”. Majoritatea i-am găsit la Cristina și mă bucur să descopăr diferiți autori și să-mi și placă.

      Cred că ți-ar plăcea scrisul autoarei!:)

      Lecturi frumoase! ♥

      Ștergere