Recenzie: „Orice inimă e o poartă” de Seanan McGuire

🚪Autor: Seanan McGuire
🚪Categorie: Ficțiune/ Fantasy
🚪Pagini: 176
🚪Editura: Corint (Leda Edge)

                Mulțumiri prietenilor de la editura Corint (Leda Edge) pentru fantasy-ul acesta!
Găsiți cartea pe site-ul editurii și în restul librăriilor online!

Hello peeps!

Mai tot timpul am văzut o carte interesantă după câteva aspecte: descriere, aspect și autor.

Cartea aceasta se afla printre noutățile editurii atunci când am ales-o, am ales cartea după aspectul pe care-l are, fără să-mi dau seama că este un fantasy. Am fost foarte bucuroasă atunci când am primit cartea, iar când m-am pus efectiv să o citesc am descoperit că este fantasy.

Nu sunt o fană a genului, doar că, am spus asta de zeci de ori, nu mă pricep la a-mi imagina lucruri inexistente, fantastice; dar cartea aceasta m-a uimit, dacă pot spune, și o să vedeți pe parcursul recenziei cum.



          Fiind un fantasy avem parte de personaje alese, de puteri ciudate și de înfățișări deosebite.

         

          Unul dintre personajele noastre principale este Nancy, care urăște mișcarea, în lumea în care a aterizat a învățat să nu se miște, să fie o fantomă, doar așa putea să crească în grad.

          Lumea lui Nancy este preferata mea, deoarece ea a avut parte de foarte mult întuneric, demoni și tot ce mai ține de partea aceasta întunecată.

    


             Kade este un vrăjitor , dacă pot spune asta, el este unul dintre cei mai pricepuți când vine vorba de haine și este un cititor adevărat. – Cred că de asta am citit eu așa de multe cărți săptămâna aceasta. – 

Când intrii în camera lui Kade poți spune, lejer, că este biblioteca centrală a casei, o cameră imensă cu cărți.






          Jill și Jack Addams sunt gemenele morbide ale acestui volum, te înspăimântă pentru că mereu povestesc despre acasă și, credeți-mă, lumea lor este mult mai detaliată decât a lui Nancy.


    



          Sumi este colega de cameră a lui Nancy, personaj care în trecut și-a omorât mai toate colegele de cameră din simplul fapt că nu se înțelegeau, te jignește cu zâmbetul pe buze, vorbește fără să se oprească și... Lumea ei a fost plină de curcubee și inorogi, ironic, nu?






         Christopher. Despre el o să aflați mai multe, de ce se află la cămin și care-i treaba cu lumea lui. Pot doar să vă spun că-și ajută prietenii fără să ezite.

          Personajele sunt atât de diferite, dar funcționează atât de bine împreună. Diversitatea este cuvântul care le-ar descrie prietenia. O să rămâneți surprinși atunci când o să ajungeți pe la mijlocul cărții, la început vă faceți idei, greșite vă spun eu, despre personaje, iar într-un final totul se dă peste cap. Aflați lucruri la care nici nu v-ați fi așteptat.



Într-adevăr, eu una am avut noroc atunci când mi-am imaginat personajul care... Face multe lucruri în carte... Vă las pe voi să vedeți despre ce vorbesc.



Ar trebui să știți că în acest fantasy există diferite lumi, cu diferite coordonate. Avem Virtute, Absurditate, Răutate și Logică. Fiecare personaj este repartizat într-una din aceste departamente.

          Avem de aface cu Miss Eleanor West, care conduce un cămin pentru copiii cu probleme, acest cămin adună copii care au călătorit în alte lumi. Fiecare ajunge în locul unde se simte acasă, pentru unele personaje acasă înseamnă cucrcubee, inorogi, vată pe băț, iar pentru alte personaje cel mai frumos loc este o mlaștină înfiorătoare, diferiți monștii, scheleți și nu numai. Pentru fiecare personaj aveam o lume diferite, dar fiicare făcea parte dintr-o categorie.

          La Eleanor West la cămin copiii erau repartizați în 4 departamente, arii diferite ale căminului în așa fel în cât fiecare copil să se înțeleagă cu colegul de cameră. 


          Mie una mi-a plăcut extrem de mult conceptul acesta de departajare, chiar mi-a plăcut să aflu mai multe și despre personajul principal Nancy care a avut o lume morbidă după cum ar spune celelalte personaje. Mi-a plăcut că ea a avut o lumea întunecată, cu demoni și nu numai, vă las pe voi să aflați unde a călătorit cu adevărat Nancy și să descoperiți unde ea se simțea acasă.

          Acțiunea în sine este plată, avem subiectul acesta al lumilor și lucrul interesant aici este să descoperi de unde vine fiecare personaj, cum arată casa lui, de ce a fost izgonit, cum se întoarce și cum a ajuns el de fapt în acea lume.




Fiind o serie fantasy, acest prim volum s-a descurcat destul de bine să ne prezinte conceptul seriei, chiar am fost surprinsă când am aflat că este o serie, iar primul volum are doar câteva pagini. M-am întrebat ce ar putea autoarea să ne prezinte în câteva pagini despre lumea pe care continuă să o conceapă.

          Trecând peste descoperirea lumilor fiecărui personaj avem și câteva incidente neplăcute în carte, descoperim că cineva îi elimină pe unii dintre copii și nu știm de ce.

Cine-i omoară și de ce? Aflați în paginile cărții.


          Mi-a plăcut romanul, chiar dacă-i ofer doar 3 stele, asta nu înseamnă că nu este o carte bună. Eu una sunt mai mult o amatoare când vine vorba de fantasy. Elementele fantasy din roman uneori îmi dădeau bătăi de cap, deoarece nu puteam să le asociez cu nimic, nu am imaginație pentru ce ține de fantasy.

          Mi-a plăcut și-l recomand oricui, deoarece este o carte interesantă, cu un subiect diferit și interesant. Chiar mi-a plăcut să descopăr criminalul, să aflu despre lumile lor și ce-i face fericiți pe copii.


Keep reading until next time,
Tigruț

You May Also Like

0 comentarii