Recenzie: „Suflete pereche” de Tom Ellen & Lucy Ivison

🌊Categorie: Fiction/ Romance
🌊Pagini: 320
🌊Editura: Epica

Mulțumiri prietenilor de la editura Epica pentru cartea aceasta!
Găsiți #SufletePereche în librăriile online!
Hello peeeps!
          Am un fel de guilty pleasure pentru cărțile cu adolescenți și pentru serialele de genul. Îmi place să citesc despre perioada aia high school, gașca nebună de prieteni sau ultima vară înainte de facultate. Așa am ajuns să citesc și Suflete Pereche de Tom Ellen & Lucy Ivison.

Cartea este împărțită pe personaje, Hannah și Sam care au aceleași gânduri: să-și piardă virginitatea în vara dinaintea plecării la facultate. Hannah jură că-și găsește alesul, iar timp de 5 minute chiar are impresia că l-a găsit pe ales; Sam nu are nici 5 minute de când a cunoscut pe cineva și deja s-a îndrăgostit peste cap, la cât îl știu eu de norocos nu are prea mari șanse și o să sfârșească, posibil, pe veci virgin.

Deși subiectul pare pueril la început, banal și fără sens, să știți că lectura este amuzantă și chiar are câteva idei pe care aș fi vrut să le aflu și eu la 14 ani.

Pot să-mi dau seama de ce oamenii devin feminiști acum. Toți acei ani de educație cetățenească și psihosocială în care ni s-a vorbit despre crabi, ONU și hărți mintale. De ce nu s-a ridicat pur și simplu Domnișoara Isteață să spună: „Așa cum votăm și învățăm să șofăm și să fim niște buni cetățeni, într-o zi va trebui să intrăm într-o cameră, să ne punem niște chiloți din hârtie de calc și să lăsăm o femeie pe care nu am mai întânit-o niciodată să ne toarne ceară fierbinte în zone intimă.”

Am întâlnit momente când mă simțeam în pielea personajelor, momente prin care am trecut și nu știam cum să ies din ele sau ce presupun unele lucruri. Chiar dacă ideea de dizvirginare sună foarte vulgar pentru unele persoane cu timpul o să vedeți că nu este nimic wow. Am mai recomandat cartea Ghidul fetelor (aveți aici recenzia) pentru fetele/ adolescentele care nu au o relație foarte bună cu părinții, știu că sunt persoane la 14 ani, vârsta la care ai nevoie de cele mai multe informații, și nu știu foarte multe lucruri depre corpul lor sau cum ar trebui să acționeze.

Cartea este amuzantă în mare parte, dar sunt și lucruri pe care le-aș privi cu alți ochi acum la 19 ani. Este puțin greșit, după părerea mea, să-i induci unui adolescent de 17/ 18 ani că trebuie să facă acest pas până să ajungă la facultate, total de acord cu „Am cam pus problema virginității pe al doilea loc, până îmi dau examenele. Deși pierderea este un cuvânt atât de ciudat. Nu e ca și cum o găsești sub caietul de exerciții, nu-i așa?”.

Cartea trebuie tratată ca atare, vă detașați puțin de realitate și trăiți în viața unor adolescenți care au scăpat de examene și sunt proaspeți studenți și acum a rămas doar un singur lucru de bifat pe lista de licean.

După cum v-am spus, cartea este împărțită între două personaje: Hannah și Sam, ei neavând vreo legătură unul cu celălalt, nu sunt prieteni, dar au un singur lucru în comun: sunt virgini și vor să găsească pe cineva potrivit pentru a face acest pas... Bine, Hannah vrea asta... de Sam auzim mai târziu.

Hannah mi se pare adolescenta aceea tipică din liceu, nici foarte populară, dar nici neștiută de nimeni. Adolescenta cu prieteni adevărați, care-i sunt alături tot timpul, cu două cele mai bune prietene și care-și dedică timpul pentru liceu/ învățat.

Are o atracție spre un băiat kind of popular din liceu și nu știe cum să-și facă curaj să-i spună că și-ar dori ceva cu el. Desigur că niciodată când ne imaginăm persoana potrivită pentru noi, fără să o cunoaștem, avem să primim o mare dezamăgire din partea lor. Ceva de genul pățește și Hannah.

Sam este personajul masculin, cumva masculin, al acestei cărți și ni se prezintă perspectiva unui băiat de 18 ani care dorește cu orice preț să seducă pe cineva și să nu mai fie etichetat ca un virgin. Din câte se observă, Sam este tare, dar taaare stângaci când vine vorba de fete. Ajunge să cunoască o fată mai mare decât el care să-l introducă în artele sexului, dar acesta se pierde și... Ah, vă las pe voi să aflați.

Sam pare genul de băiat timid, mai retras din fire, care joacă football, dar care nu se împrietenește foarte repede cu lumea. Mi-l imaginam brunețel, foarte alb și extrem de timid. Nu este foate isteț, dar se descurcă la examene, cu greu ce-i drept, este un băiat obișnuit care ajuuunge să...

Cartea este interesantă, are subiecte actuale și i-ar prinde bine unui adolescent de 14 ani această lectură, pentru că știm cu toții că nu o să convingi niciodată un adolescent să-ți citească despre educație sexuală sau știm că subiectul sex nu este foarte bine privit de cei de 14/ 15 ani. Cartea prezintă lucruri amuzante, dar și dezvoltă anumite subiecte despre adolescență și relațiile între oameni.

Keep reading until next time,
Tigruț

You May Also Like