10 CĂRȚI CARE TE VOR FACE SĂ IUBEȘTI CITITUL




Helloooooooooo peps!📚

Mi-a fost un dor de blog și de voooi de la pământ până la cer!

Nu aveți idee cât de bine se simte tastatura sub degete și cât de frumos se conturează literele pe ecran.

Astăzi, după cum am vorbit și pe Instagram, vreau să vă recomand 10 cărți. Cărți care te vor face să iubești cititul. Dacă ați citit ceva dintre ele, vă rog, să-mi lăsați o părere în comentarii!

Începem de la coadă, numărul 10: 

trilogia dispozitive infernale – cassandra clare


Mi-a plăcut la nebunie această trilogie, dar își are cititorii ei. Într-adevăr, Cassandra Clare scrie al naibii de bine, după părerea mea. Lumea ei inventată și toate creaturile, locurile și personajele cu un caracter puternic, te fac să adori trilogia aceasta și, desigur, seria Instrumente Mortale (momentan nu mă pronunț în legătură cu această serie, deoarece nu am terminat-o de citit).

Vă îndemn să îi oferiți acestei serii măcar un volum și jumătate!

Aveți aici recenziile pentru fiecare în parte: Îngerul Mecanic, Prințul Mecanic și Prințesa Mecanică.
seria after – anna todd


La fel, o serie de cinci cărți, foarte bună, după părerea mea. Mi-a plăcut enorm această serie când abia a apărut în engleză, la noi știu că s-a tradus extrem de greu. Posibil să vă obosească sau să vă enerveze toate certurile, despărțile și împăcările dintre personajele principale, dar merită.

 De cele mai multe ori citesc pe nerăsuflate fragmente în care se ceartă/contrazic personajele.

trilogia millennium – stieg larsson



V-am înnebunit cu seriile și cu trilogiile, daaar promit că aceasta este ultima. O ADOR!

Nu știu ce să spun de volumul patru, care a fost scris de un alt autor, dar de acestea trei sunt sigură, vi le recomand cu mâna pe inimă. O să vă placă acțiunea, personajele, povestea, totul!

UN BĂRBAT PE NUME OVE – fredrik backman


Inițial nu am vrut să adaug și această carte pe listă, deoarece majoritatea ați citit-o deja și am văzut foarte multe păreri negative despre ea. Este un monstruleț de carte, daaaar este foarte simpatică și, dacă citiți printre rânduri, o să vedeți că are un mesaj puternic, cu un final tristuț!

eleanor and park – rainbow rowell


O carte destul de populară și de care cred că ați auzit cam toți, dar câți dintre voi au citit-o?

Este o carticică simplă, cu o acțiune simplă și cu personaje puternice, aș spune eu. Nu „plate”, ca cele mai multe din romanele pentru adolescenți de acum.

Aveți recenzia aici: Eleanor&Park - Rainbow Rowell
misterul gemenlor – adi rule


La fel ca și „Trei coroane întunecate”, din punctul meu de vedere, aceasta are o altfel de lume. Cel puțin pe mine m-au fascinat descrierile locurilor și subiectul în sine.

În mare parte, vă recomand această carte pentru descrierile pe care le are, pentru acțiunea care te ține mereu în suspans și pentru natură.

Aveți recenzia ei aici: Misterul Gemenelor - Adi Rule

flori pentru algernon – daniel keyes


Aici nici nu mai trebuie să adaug niciun cuvânt... doar citiți, nu o să regretați!


printre tonuri cenușii – ruta sepetys


Să nu vă surprindă această poziție pentru cartea aceasta. Într-adevăr, este o carte minunată, dar primele două locuri au povești diferite.

Ruta Sepetys vorbește despre istorie și cum a afectata aceasta lumea, într-o notă fictivă. Chiar dacă acțiunea nu s-a întâmplat în realitate, aceleași lucruri s-au întâmplat cu familiile, copiii și... cu societatea în vremurile „de demult”.

Vă recomand și „O mare de lacrimi” de la aceeași autoarea, doar că această carte (cartea de debut a ei) este mult mai emoționantă, cu un mesaj mai puternic!


obiecte ascuțite – Gillian flynn


CHIAR VOIAM SĂ O PUN PE PRIMUL LOC, dar am spus să nu fiu nedreaptă cu cea de pe primul loc, care chiar își merită locul.

Deja știți că sunt o fană a acestei a autoare, dar nu de astă o recomand.
Femeia aceasta scrie genial! Are o acțiune puternică, personaje complexe și totul te ține în suspans! Femeia aceasta are o minte diabolică, îi place misterul, groaza și totul concentrează într-o carte!

Vă recomand TOATE cărțile de la ea. Dacă nu vreți să o citiți pe aceasta, ați putea alege ultima carte apărută la noi, are undeva la 60 de pagini. Chiar dacă începutul lasă de dorit, mijlocul cărții este WOW.

Aveți recenzia aici: Obiecte ascuțite - Gillian Flynn (să aveți milă, este o recenzie din 2016)

Sub aceeași stea – john green


Nu este cartea la care v-ați așteptat voi, nu?
Pe mine una această carte m-a introdus în „lumea” aceasta. Undeva prin 2014, dar deja știți povestea, dar dacă nu, intrați pe recenzia cărții o să îi aflați misterul acolo!

Nu am cuvinte de adăugat, recenzia pe care am făcut-o spune totul despre alegerea aceasta! 

Aveți recenzia aici: Sub aceeași stea - John Green


Dacă ați ajuns până aici, aș avea două mari curiozități:

1. Care este cartea care v-a introdus în lumea cititului?
2. Care este povestea din spatele ei?

Lăsați-mi în comentarii, suuunt atât de curioasă ce alegeri ați făcut voi!


You May Also Like

18 comentarii

  1. Prima carte pe care am citit-o a fost “Minunea”, de R. J. Palacio. Dacă nu ar fi trebuit să o citesc pentru școală, probabil nu aș mai fi fost aici. ��

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur că a apărut „minunea” în viața ta! :))
      Am citit și eu acea carte, dar, spre rușinea mea, abia la 18 ani am reușit să o citesc. Sooorrry!!!!

      Ștergere
  2. Nu mai știu ce carte m-a introdus în lumea cititului, dar știu că am continuat să citesc din pură curiozitate. Doream și încă doresc să aflu mai multe despre ce poate ieși din imaginația lumii.

    RăspundețiȘtergere
  3. Vaaai, am citit seria After vara trecută în numai 6 zile consecutive. Eram pur și simplu înnebunită după ea!

    Dacă mă crezi, nu e o carte anume care m-a introdus în această lume fascinantă a lecturii. Mi-a plăcut să citesc încă de când am învățat să o fac, deși până acum aproape doi ani nu citeam la fel de mult față de acum. Cred, totuși, că prima carte pe care am citit-o fiindcă mi-am dorit, nu fiindcă a trebuit, este Tabăra, publicată la Arthur.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu aș fi vrut să spun și despre cartea „Alba ca Zăpada” de când aveam 4 ani sau de „Fetița cu chibriturile” de la 8 ani, dar cel mai mult m-au marcat aceste cărți, din perioada adolescenței.

      Mă super bucur că ți-a plăcut seria After, am și cartea aceasta apărută acum de la Anna Todd și mor de ciudă că nu am apucat nici până acum să o citesc. :(

      Ștergere
  4. Nu mai stiu cand mi-am facut debutul în lumea lecturii,dar stiu ca odata descoperită taina cititului,biblioteca bunicului a fost cea mai frumoasă priveliște din toata casa.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am descoperit și eu o mulțime de cărți interesante în biblioteca bunicului, multe despre istorie, geografie, literatură clasică. Oh doamne, mirosul acela de cartea veche, deja îl simt!

      Ștergere
  5. Prima carte pe care am citit-o s-a numit "Cu cati mai multi, cu atat mai bine" de Anne Fine. Era o poveste amuzanta de Craciun despre un baietel care a fost pedepsit in Ajunul Craciunului sa stea singur in camera lui. Era o carte subtire, plina de ilustratii, dar am citit-o foarte greu, in aproape un an :)) Din cele mentionate in articol, am citit "Sub aceeasi stea" si "Flori pentru Algernon". Amandoua mi-au placut foarte mult, amandoua m-au emotionat pana la lacrimi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am și eu povestea mea de copil cu două cărți în perioada Crăciunului, bine... una era Alba ca Zăpada, dar „Fetița cu chibriturile” era în perioada Crăciunului.
      Prima carte nici nu pot spune că am citit-o, pur și simplu am găsit-o printr-o cutie de jucării și o tot plimbam după mine, o deschideam și spuneam cuvinte, inventam propria poveste. Pe când Fetița cu chibriturile, am citit-o când eram mai mare, dar la fel, avea undeva la 20 de pagini.

      Mă bucur că le-ai citit și tu! Mi-au plăcut extrem de mult ambele! ♥

      Ștergere
  6. Prima carte care m-a cucerit a fost Harry Potter, ceea ce mi se pare un clișeu al generației mele (nu că mă plâng, e o carte foarte faină!). Totuși, povestea mea e amuzantă: eu am refuzat mult timp să citesc Harry Potter, pentru că era o carte populară și eu mă dădeam rebela care nu se ia după „modă”. Așa că a început mama să citească primul volum și o tot vedeam cum râde sau se întristează foarte des, așa că am vrut și eu să văd despre ce e vorba. Ani mai târziu, mi-a povestit că exagera intenționat reacțiile doar ca să mă facă să devin curioasă... și i-a ieșit perfect :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. EU... nici acum nu am citit Harry Potter... și nici nu cred că am să o mai fac, doar dacă o să găsesc prin magie cărțile de la editura Egmont.
      Totuși se pune dacă am văzut filmele? (nu știu decât acțiunea și câteva personaje, nu mai am nicio idee despre vrăji și incantații...)

      Ștergere
    2. Din punctul meu de vedere, se pune, filmele sunt destul de ok făcute :) Și da, ediția de la Egmont e baza, nu-mi place absolut deloc traducerea nouă :(

      Ștergere
    3. Atunci voi încerca să caut ediția aceea, dar sunt sigură că sunt destul de mici șansele... așa-i?

      Ștergere
    4. Cred că se găsește prin anticariate, mai ales că Egmont a publicat o ediție „de buzunar” cu ceva ziar fix înainte să piardă drepturile de publicare :)

      Ștergere
  7. Prima carte pe care am citit-o (acu' vro 100 de ani) :), a fost 'Contele de Monte Cristo', eram copil, a trecut foarte mult timp de atunci si nu tin minte anii...si restul e istorie.Dupa 44-45 de la acea carte, tot o cititoare inversunata sunt, am mai schimbat genuri, preferinte, cea ce e si normal, cred eu.Povestea primei mele carti, hm, este una ce n-o pot uita.Am citit si pana atunci, dar un fel de brosuri, sa le zic asa, sarbesti, aduse din ex-Iugoslavie, toate de 65 de pagini...Western, crima si dragoste ( si benzi desenate, western).O vecina si prietena,mai in varsta decat mine cu 8 ani, cand a vazut ca-mi place sa citesc mi-a propus sa trec la carti 'serioase' (ptr vasta mea de atunci)si alegerea ei a fost 'Contele de Monte Cristo'( in romaneste),a vrut sa-mi placa prima carte, sa nu abandonez.A avut mare dreptate si o sa-i raman mereu recunoscatoare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am auzit super multe opinii pozitive despre „Contele de Monte Cristo” și mi-am propus de ceva timp să citesc și eu seria. Îmi pare rău că nu am citit de mică, aș fi avut acum o colecție mai frumoasă de cărți, dar știi cum se zice, niciodată nu e prea târziu.
      Sunt curioasă cum arată contul de Goodreads!

      Ștergere
  8. Prima carte care m-a facut sa iubesc sa citesc in continuare a fost Orasul oaselor. Am inceput sa ma uit cam random la film mai mult pentru melodia Heart by heart care e cantata de idolul meu iar apoi mi-a placut la nebunie filmul si a fost primul film care nu am rezistat sa iau sa nu citesc cartile iar apoi nu m-am mai desprins de carti !

    RăspundețiȘtergere